امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: در جریان انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) نظریه پیروزی خون بر شمشیر را به این ملت آموخت و امروز این نظریه به عنوان عظیم ترین دکترین دنیا مطرح است.

حجت الاسلام ˈˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: انقلاب اسلامی با گذشت 35 سال از پیروزی، دستاوردهای عظیمی را در عرصه های مختلف علمی، فناوری، سیاسی، اقتصادی، آبادانی و ... کسب کرده است، اما هیچکدام از این دستاوردها با خون ریخته شده شهدای انقلاب برابری نمی کند.

وی با بیان اینکه شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی با نثار خون خود برای حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب کوشیدند، خاطرنشان کرد: آنان با نثار خون خود، زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کردند و این بزرگترین و مهمترین دستاورد انقلاب است.

امام جمعه شهرستان دماوند با تاکید بر دستیابی ایران به اهداف و آرمان های خود بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: قبل از سال 57، آمریکا نه فقط در خاورمیانه بلکه در جهان سرآمد بود و نقش اصلی را در عرصه های مختلف به ویژه سیاست ایفا می کرد، ولی امروز شاهد هستیم که نه فقط حرف اول را نمی زند بلکه منفور ترین نظام ها در جهان شناخته می شود.

حجت الاسلام استیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی با الهام از حماسه عاشورا به پیروزی رسید، افزود: امام حسین (ع) در روز عاشورا و امام خمینی (ره) در دوران انقلاب، پیروزی خون بر شمشیر را معنا کردند و همین امر موجب شد تا رژیم پهلوی در مقابل این انقلاب به زانو درآید.

وی ادامه داد: امروز ایران به اقتداری دست یافته که بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای مسلمان جهان را از برکات این انقلاب شکوهمند باید دانست، زیرا پیروزی خون بر شمشیر معنای حقیقی استقامت و مقاومت را به تصویر می کشد.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: حذف اسلامیت، ایجاد فاصله بین انقلاب و اصول ارزش های آن، تحریف تاریخ انقلاب، شبیخون فرهنگی و مقابله با ولایت فقیه مواردی است که از سوی غرب علیه ایران دنبال می شود تا نسل جوان را از آرمان ها و ارزش ها منحرف کند که در مقابل این توطئه ها باید هوشیار بود.

این مقام مسوول در ادامه به مذاکرات اخیر ایران با گروه 5+1 و عدم حضور ایران در ژنو 2 پرداخت و گفت: سخنان دو پهلوی وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص توافقات صورت گرفته علاوه بر اینکه نشان دهنده بی اعتمادی است، زمینه ایجاد چالش را نیز فراهم می کند.

حجت الاسلام استیری ادامه داد: آنچه غرب باید بدان آگاه باشد، استفاده از تجربیات گذشتگان است تا اتفاقی که در سال 82 و دوران دولت بوش رخ داد، دیگر تکرار نشود و موضوع هسته ای ایران برای همیشه حل شود.

وی بیان کرد: امروز وقتی آمریکا توان حل مشکلات اقتصادی خود را ندارد، چگونه حرف از تهدیدات نظامی می زند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: آمریکا بداند که اگر شروع کننده جنگ هم باشد، این ایران است که جنگ را پایان می دهد./ش ك



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.