نماینده مردم تهران گفت: وزیر امور خارجه کشورمان باید مواضع جمهوری اسلامی را به صورت شفاف بیان کند تا مورد سواستفاده دشمنان قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،" حجت‌الاسلام حمید رسایی" در تذکر شفاهی در صحن مجلس با اشاره به اصول 152 و 154 قانون اساسی اظهار داشت: این روزها در سیاست خارجی سیاست‌هایی شنیده می‌شود که ناخوشایند است و از مجلس انتظار می‌رود که سریعا در این باره موضع‌گیری کند.

وی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای افسانه هولوکاست را تایید کرده و از وزارت خارجه در این باره توضیح خواستم که جوابیه آن دوپهلو بود، در این جوابیه آمده که آقای ظریف به انگلیسی صحبت کرده است و سخنان وی در متن انگلیسی واضح نیست و این متن انگلیسی به آلمانی ترجمه شده که اشتباه است.

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر رسایی گفت: من این موضوع را با قائم مقام وزیر امور خارجه در میان گذاشته‌ام اما وی این موضوع را تکذیب کرده است.

وی خطاب به رسایی ادامه داد: آقای رسایی شما در این بحث منتقد جدی هستید از این رو مطرح کردن آن از سوی شما باعث رسمیت پیدا کردن این موضوع می‌شود.

حجت‌الاسلام رسایی بار دیگر در ادامه تذکرش با اشاره به سخنان "وندی شرمن" مسئول تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در 1+5 گفت: وندی شرمن می‌گوید ایران به خاطر تحریم‌ها به مقدار قابل ملاحظه‌ای غذا در میان مردم توزیع کرده است در صورتی که این درست نیست و مردم ایران هیچ گاه ذلت نمی‌پذیرند.

وی همچنین تاکید کرد: باید مواضع ویر امور خارجه‌مان نسبت به موضوعات مختلف شفاف باشد تا آنها این گونه سواستفاده نکنند.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد بار دیگر در پاسخ به اظهارات رسایی گفت: تذکر شما را تایید می‌کنم و از وزیر امور خارجه می‌خواهم که مواضع جدی جمهوری اسلامی ایران را به صورت رسمی بیان کند، ما درباره آمریکا، رژیم سلطه و رژیم صهیونیستی مواضع ثابتی داریم و این مواضع توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است و مردم نیز در رفراندوم‌های متعدد آن را مورد تایید قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: رسایی ، حمید ، شفاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار