مدیر باغ موزه دفاع مقدس گفت: اگر چه همه کتاب‌ها در شئون مختلف راهگشا است اما دفاع مقدس تاریخ گرانبها و ارزشمندی است که آشنایی با مقامات والا و گذشت و ایثار و فداکاری در حوزه‌ کتاب‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد لذا نه تنها تاریخ ساز بلکه می‌توانند تمدن ساز باشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار جانباز "جواد خزراعی" مدیر باغ موزه دفاع مقدس در مراسم تجلیل از برگزیدگان فراخوان دل نوشته، آثار تالیفی و رونمایی از کتاب‌های ترجمه شده حوزه دفاع مقدس که با حضور جانبازان و خانواده معظم شهدا و ناشران دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: این دومین مراسم تقدیر از مولفین و ناشرین دفاع مقدس است و دستگاههای مختلفی در کشور موضوع رونمایی و چاپ کتاب در موضوعات مختلف را برعهده دارد.
 
وی افزود: از بعد از انقلاب اسلامی تا امروز 840 هزار کتاب به رشته تحریر درآمده و حداکثر 10 هزار عنوان متعلق به دفاع مقدس است.

سردار خزراعی تصریح کرد: اگر چه همه کتاب‌ها در شئون مختلف راهگشا است اما دفاع مقدس تاریخ گرانبها و ارزشمندی است که آشنایی با مقامات والا و گذشت و ایثار و فداکاری در حوزه‌ کتاب‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد لذا نه تنها تاریخ ساز بلکه می‌توانند تمدن ساز باشد.
 
مدیر باغ موزه دفاع مقدس افزود: برای تشویق ناشران به چاپ بیشتر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس باید به نوعی از آن‌ها پشتیبانی کرد و به ویژه در بخش راویان مترجم باغ موزه خواسته‌ام تا ترجمه کتابهای دفاع مقدس را انجام دهند.  
 
وی اظهار داشت: امروز 15 عنوان کتاب در دست ترجمه داریم که برای پشتیبانی از این کتاب‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم ورزید. در دفاع مقدس ارواح طیبه‌ای وجود دارد که برای نسل امروز بسیار موجب روشنگری است.
 
وی افزود: در برخی از کتاب‌ها به نحوه اجرای عملیات‌ها پرداخته شده که البته بسیار محترمند اما در دفاع مقدس ارزش‌های بسیار والایی وجود دارد که در صورت پرداختن به آن‌ها یک ایده والایی را پیگیری کرده‌ایم.  
 
مدیر باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به جلسه خود با فرماندهان نخبه دفاع مقدس گفت: در این جلسه سردار اسدی فرمانده لشکر 33 المهدی(عج) عنوان کرد که در عملیات والفجر2 دهها جلسه توجیهی داشتیم و عبور از ارتفاعات در این عملیات بسیار سخت بود.
 
سردار خزراعی گفت: سردار اسدی عنوان کرد "به رزمندگان گفتیم اگر مجروح شدید قسمتان می‌دهیم که سلاح و جیره خشک را در اختیار رزمنده دیگری قرار دهید زیرا در ارتفاعات بالا انتقال آن‌ها بسیار مشکل است."
 
وی تصریح کرد: جانبازی به نام رنجبر در بیمارستان به سردار اسدی گفت از من راضی باش من وقتی مجروح شدم تا 48 ساعت چیزی نخوردم زیرا شما گفتید مدیون هستید اگر سلاح و مهمات و جیره خشک بادام خود را در اختیار رزمنده دیگری قرار ندهید لذا آن‌ها را به رزمنده کناری خود دادم.
 
سردار خزراعی گفت: اگر این موضوعات در قالب کارکردهای اخلاقی و رفتاری رزمندگان مطرح شود ارزش‌های دفاع مقدس را بیشتر نشان می‌دهد و ما به اندازه هر رزمنده و روزهای دفاع مقدس از این حماسه‌ها بسیار زیادی داریم که می‌تواند یک نسل را سیراب کند.
 
مدیر باغ موزه دفاع مقدس افزود: ما از نصف روز عاشورا این همه درس از حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانش گرفتیم که همه دنیا را سیراب کرد و وقتی آب می‌خوریم به یاد ایشان می‌افتیم و ایثار را با نام حضرت ابوالفضل(ع) می‌شناسیم و رفتار مقابله با ظلم را از رفتار حضرت زینب(س) اقتباس می‌کنیم در حالی که در آن موقع کسی نبود این مطالب را بنویسد و این موضوعات برگرفته از 7، 8 کتاب مقتل است که برای سیراب کردن مردمان جهان از حماسه عاشورا نوشته شد.  
 
مدیر باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: ما نیز از دفاع مقدس مقتل‌های بسیاری می‌توانیم بنویسیم که آن‌ها را سیره و مبنای این ایثارگری‌ها قرار دهیم.
 
وی خطاب به ناشران دفاع مقدس گفت: نقش شما مقتل نویسی حضرت امام خمینی(ره) و رزمندگان اسلام در هزاره بعد از عاشوراست  و همه دین ما به روز عاشورا و 72 شهید آن گره خورده است لذا پرداختن به حدود 180 هزار شهید دفاع مقدس نیز کاری بسیار طولانی و ارزشمند برای تداوم دین اسلام است.  
 
سردار خزراعی اظهار داشت: موزه دفاع مقدس امروز نه تنها در بخش ارائه بلکه در بخش منابع نیز برخوردار از اسناد، منابع و پژوهش‌هایی است که می‌تواند به کمک پژوهشگران این عرصه بیاید و به عنوان رده‌ای که تولید اطلاعات می‌کند منابع منحصر به فرد و اسناد خوبی دارد.
 
مدیر باغ موزه دفاع مقدس با بیان این که این مراسم برای رونمایی از کتاب‌های مربوط به 5 شهید دفاع مقدس شهید شاهرخ ضرغام، شهید ابراهیم هادی، شهید علیرضا کریمی، شهید تورجی‌زاده و شهید شهبازی برگزار می‌شود، گفت: یکی از فرماندهان به من گفت که روزی مرا به بخش فرهنگی سفارت ایتالیا دعوت کردند و من گفتم که از رفتن به آن جا نگران هستم زیرا این موضوعات به ما مربوط نمی‌شود وقتی به آنجا رفتم در خانه فرهنگ ایتالیا در ایران متوجه شدم که می‌گویند سفیر ایتالیا قصد دارد پایان نامه خود را با موضوع شهادت در جمهوری اسلامی ایران و اسلام بنویسد.
 
وی افزود: این شخص که امروز به عنوان یکی از سناتورها در مجلس ایتالیا است از آن شخص فرمانده دعوت کرد تا به ایتالیا برود و گفت که اگر ما موضوع شهادت را در فرهنگ خود داشتیم بر فرهنگ اروپا تسلط می‌یافتیم.
 
سردار خزراعی تصریح کرد: اگر چه شهادت برای مسلمانان بسیار مهم است اما در دنیا نیز می‌خواهند برای مبارزه خود قداست ایجاد کنند و البته قبل از جنگ ایران و عراق باور نداشته‌اند که دفاعی برای مقابله با ظلم باشد اما موزه‌هایی ترتیب داده‌اند که از کشته‌شدگان خود با ارزش و قداست یاد می‌کنند.
 
وی افزود: ما برای نشان دادن ارزش شهدای خود به دنیا، به ترجمه کتاب‌های دفاع مقدس روی می‌آوریم و انتقال این مفاهیم از طریق این کتاب‌ها کاملا موثر است و دست همه کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند را به گرمی می‌فشاریم.
 
مدیر باغ موزه دفاع مقدس تصریح کرد: سایر مسلمانان که این کتاب‌ها را می‌خوانند با این شهدا و خانواده محترم آن‌ها آشنا خواهند شد و ارزش‌های دفاع مقدس به ملل مسلمان منتقل می‌شود.
 
سردار خزراعی خاطر نشان کرد: فراخوانی از چند ماه پیش داده‌ایم که ناشران دفاع مقدس دل‌نوشته‌ای را به رشته تحریر درآوردند و مقالات آن‌ها در این جمع خوانده می‌شود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار