معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران از ساخت مددسراهای اضطراری در تمام مناطق شهر تهران خبر داد.

 جهانگیری‌فر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به ساخت مددسراهای اضطراری در آستانه فصل سرد زمستان در سطح مناطق 22گانه شهر تهران اظهار داشت: این مراکز با محوریت فعالیت گرم‌خانه‌های سابق جهت ساماندهی افراد بی‌سرپناه ساخته خواهد شد.

وی ظرفیت این گرم‌خانه‌ها را 50تا100 نفر عنوان کرد و افزود: تأسیس این گرم‌خانه‌ها امکان مراجعه افراد به نزدیکترین مددسرا جهت برخورداری از خدمات مورد نیاز فراهم نموده و از مراجعه آنان به نقاط مختلف شهر تهران و گرم‌خانه‌های حاشیه‌ای ممانعت خواهد نمود.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران تعداد مناطق برخوردار از مددسراهای اضطراری تا این لحظه را 10منطقه دانست و تصریح کرد: سایر مناطق تا دو هفته آینده به مددسرا تجهیز خواهند شد.

جهانگیری‌فر با یادآوری پیش‌بینی ساخت یک مددسرا در هر منطقه افزود: اسکان موقت شبانه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی غذای گرم شبانه صبحانه و پوشاک از جمله خدماتی است که در این مراکز به افراد بی‌خانمان ارائه خواهد شد.

وی از مددسرای خاوران، بهمن و وصال در مناطق 15و16 به ترتیب با ظرفیت 200،450 و 100نفر به عنوان تنها سامانسراهای موجود در شهر تهران یاد کرد و ادامه داد: ظرفیت سامانسراهای جدید بین 50تا100 نفر بوده که البته امکان پذیرش دو برابر ظرفیت در شب‌های سرد سال نیز وجود خواهد داشت.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سامانسراهای اشاره شده تنها مختص ساماندهی مردان است و ارائه خدمات اجتماعی به زنان بی‌سرپناه، تنها در سامانسرای لویزان صورت می‌پذیرد./
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار