مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: آمار و اطلاعات هواشناسی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و سیاست‌گذاری‌های کلان کشور اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، یحیی زارع با اشاره به نقش مهم آمار و اطلاعات و خدمات هواشناسی در توسعه پایدار و عملی شدن برنامه‌های اقتصادی اظهار کرد: کاربرد این علم که دارای طیف گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، حمل و نقل (هوایی، دریایی و زمینی) مدیریت منابع آب و سدسازی، حفاظت محیط زیست، آلودگی هوا، کاهش بلایای جوی و اقلیمی، دامداری، شیلات، جنگل و مرتع، گردشگری، امور دفاعی، شهرسازی، کویرزدایی، انرژی‌های نو و ... است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: این آمار و اطلاعات پایه می‌تواند در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر استان دارای 12 ایستگاه هواشناسی است، اظهار کرد: اداره هواشناسی دارای 2 ایستگاه سینوپتیک اصلی (شکوهیه و سلفچگان) است.

مدیرکل هواشناسی استان قم سیستم‌های اطلاع‌رسانی این اداره را شامل خط هواگو شماره تلفن 134، وب سایت اداره کل هواشناسی استان قم، سامانه پیامکی 09102570134، سیستم فاکس برگردان خودکار، برنامه زنده پخش وضعیت آب و هوایی استان از طریق صدا و سیمای شبکه نور، اطلاع‌رسانی به تمام دستگاه‌های اجرایی استان از طریق شبکه دولت، مصاحبه حضوری و تلفنی و بروشور عنوان کرد.

زارع دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره هواشناسی قم را تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی سال 92 و تایید آن توسط کمیسیون تلفیق بودجه سازمان دانست و با اشاره به ارائه گزارش سه ماهه عملکرد به ادارات ارزیابی عملکرد و تشکیلات و بودجه سازمان اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال برنامه‌های امور فرهنگی سال‌جاری تدوین و اجرا شد.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های فرهنگی پایگاه بسیج اداره هواشناسی گفت: برنامه‌هایی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از ایثارگران و فرزندان شاهد در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی برگزار می‌شود./ش ك

برچسب ها: قم ، هوا ، شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.