معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سرمای کنونی موجب ازبین رفتن آفات کشاورزی می‌شود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جواد تاراسی با اشاره به سرمای حاکم بر استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر سرمایی که بر استان حاکم است، برای محصولات کشاورزی مطلوب است.

وی با بیان اینکه وجود چنین سرمایی در این موقع از سال برای محصولات کشاورزی بسیار مفید و سودمند است، خاطرنشان کرد: برخی از آفات در این موقع از سال زمستان گذرانی می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: این آفات برای زمستان گذرانی به بافت‌های گیاهی و خاک‌ها پناه می‌برند.

این مسئول عنوان کرد: وجود سرمای طولانی و ایجاد یخبندان در زمانیکه آفات کشاورزی در حالت زمستان گذرانی هستند، موجب خفگی و از بین رفتن آنها خواهد شد.

تاراسی افزود: بنابراین با پیدایش سرما آفات و بیماری‌های گیاهی از بین رفته و میزان محصولات کشاورزی در سال بعد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی میزان بارش‌ها در سال جاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: میزان بارش‌ها در سال جاری از متوسط بارش‌های 30 ساله بالاتر است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان کرد: در صورت نبود حوادث مترقبه همچون خشکسالی در بهار میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، آفات ، سرما ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.