نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احکام مدیریت کلان وقف مشخص است، تصریح کرد: این موضوع باید ساماندهی شود و جان مایه آن به قانون جامع تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حسین نجابت، در خصوص اهمیت و جایگاه وقف در جامعه اسلامی گفت: وقف یک اقدام چند جانبه‌ای است که مهمترین جنبه آن بعد روحی و معنوی برابر واقف است.

این نماینده تهران در ادامه با اشاره به اینکه کسی که اموالش را برای کار خیر می‌بخشد، ایثار می‌کند که البته اوج ایثار شهادت است، ادامه داد: واقف وقتی اموالش را می‌بخشد اقدام به ایجاد یک مدل روحی و معنوی در جامعه می‌کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جنبه اقتصادی وقف در جامعه تصریح کرد: اگر وقف، در جامعه به یک مدل اقتصادی تبدیل شود آن وقت می‌توان به سرمایه‌گذاری اقدام کرد که منفعتش به مردم رسد.

وی با بیان اینکه  احکام مدیریت کلان وقف مشخص است، تصریح کرد: این موضوع باید ساماندهی شود و جان مایه آن به قانون جامع تبدیل شود.

نجابت نظارت بیشتر بر انجام نیت واقفان را ضروری خواند و بیان کرد: متأسفانه در دنیا از کلمه خیریه سوء استفاده می‌شود اما این مهم در جوامع اسلامی بالعکس است.

این نماینده تهران ساماندهی مدیریت در بخش گردش مالی و نوع وقف را ضروری داشت و اظهار داشت: در گذشته مردم فواید وقف را لمس می‌کردند که این نوعی تبلیغ و فرهنگ بود، لذا این‌گونه موارد باید به مردم اطلاع رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به رواج وقف‌های عام‌المنفعه توجه بیشتری کنند دیگر برخی مشکلات گریبانگیر جامعه نمی‌شود زیرا امروز برخی از دختران و پسران شرایط سنی ازدواج را دارند اما به دلیل مشکلات مالی و ... نمی‌توانند ازدواج کنند./
انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت ، کلان ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار