سد سورک از توابع شهرستان کیار، باباحیدر از توابع شهرستان فارسان و چشمه زنه از توابع شهرستان شهرکرد در سال آینده افتتاح می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره برداری از سد سورک، دو هزار و 280 هکتار از زمین های کشاورزی روستاهای سورک، ایرانچه، دستگرد امامزاده، دزک، گشنیزجان، موسی آباد و سرتشنیز از توابع شهرستان کیار، از این سد بهره مند می شود.

سید محمدعلی مصطفوی افزود: اجرای این پروژه از سال 83 آغاز شده و تاکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی، میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای سد سورک تا سال 92 را 249 میلیارد و 740 میلیون ریال عنوان کرد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سد مخزنی باباحیدر از توابع شهرستان فارسان نیز در مجاورت این شهر با هدف مهار آب های سطحی و سیلابی رودخانه سراب باباحیدر و بهره گیری ازآن برای تامین آب شرب و صنعت و کشاورزی شهرستان فارسان به میزان 22.4 میلیون متر مکعب در حال ساخت است.

سید محمدعلی مصطفوی، میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت این سد تا ابتدای سال جاری را 302 میلیارد و 771 میلیون ریال عنوان کرد وگفت: این پروژه از سال 89 آغاز شده و تاکنون بیش از 54 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این طرح با هدف تامین بخشی از آب کشاورزی دشت هفشجان به وسعت 480 هکتار با ایجاد یک مخزن 1.3میلیون متر مکعبی و انتقال آب به شبکه آبیاری دشت با 97درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

مصطفوی، میزان اعتبارهزینه شده برای اجرای این طرح تا پایان سال 91 را 72 میلیارد و 215 میلیون ریال عنوان کرد.

سد سورک نیز با هدف تامین آب کشاورزی به میزان 25 میلیون مترمکعب، بر روی رودخانه کیار در محدوده این شهرستان و مجاورت روستای سورک در دست ساخت است.

سد چشمه زنه نیز در 20 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان در شمال کوه جهانبین و فاصله سه کیلومتری شهر هفشجان در دست ساخت است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.