نخستین جلسه شورای فنی هفته آینده تشکیل و صلاحدید میراث فرهنگی در استان تهران بر اساس این شورا تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل رجبعلی خسرو آبادی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در صبحانه کاری که صبح امروز با حضور خبرنگاران دراداره میراث فرهنگی استان تهران برگزار شد گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در رابطه با موضوعات میراث فرهنگی اتفاق می‌افتاد نبود شورای فنی در اداره میراث فرهنگی استان تهران است.   
 
وی افزود: تعدادی از پرونده‌هایی که مربوط به میراث فرهنگی در دادگاه وجود داشت به خاطر نبود شورای فنی و بررسی این پرونده‌ها در این شورا به ضرر آثار تاریخی رای داده می‌شد.   
 
خسرو آبادی تصریح کرد: تصمیمی که در رابطه با این شورا گرفته شده مبنی بر این است که حوزه کار کارشناسی از حوزه نظارتی و حوزه ارباب رجوع جدا شود.
 
رئیس میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت:در شورای فنی سازمان هیچ یک از کارشناسان این اداره حضور ندارند و اعضای آن متشکل از کارشناسان میراث فرهنگی خارج از سازمان همچون پازوکی، دولت‌آبادی، همتی، محیط طباطبایی، سیروس نیا و تکلو است.   
 
وی ادامه داد: صلاحدید میراث فرهنگی استان تهران از این پس توسط شورای فنی تعیین می‌شود در حقیقت این شورا بر میراث فرهنگی چتری می‌گستراند تا بر انجام فعالیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد نظارت کند به طوری که فضایی ایجابی ایجاد می‌کند.   
 
خسرو آبادی تصریح کرد: شورای فنی باید در حوزه میراث فرهنگی همه‌ چیز را رصد کند واز کوچکترین چیزی که باعث تخریب آثار تاریخی می‌شود بررسی کند.   
 
رئیس میراث استان تهران افزود: شورای شهر تهران شورای شهرداری تهران نیست این شورا مسئول همه مصیبت‌های شهر تهران است.   
 
وی اظهار  داشت: در نامه‌ای  که به آقای مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره میراث فرهنگی نوشتم مواردی همچون حفظ و نگه داری میراث فرهنگی با مشارکت دستگاههای مختلف تاکید شد.   
 
خسرو آبادی تصریح کرد: درصدی از درآمدهای شهرداری مناطق دارای بافت تاریخی جهت مرمت بناها، مجموعه‌ها و بافت‌های تاریخی همان منطقه اگر در سالهای گذشته اختصاص داده می‌شد.هم اکنون شاهد این همه تخریب آثار تاریخی در تهران نبودیم.
 
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم یک اثر تاریخی هم تخریب نشود در مرحله نخست باید مسئولین شهر را توجیه کنیم که دارای سه بخش مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران هستیم.   
 
رئیس میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: در کمیسیون اقتصادی شورای شهر هفته آینده بودجه 15 هزار میلیارد تومانی که شهرداری برای شهر تهران پیشنهاد داده بررسی می‌شود. امیدواریم در این بودجه به بافتها و آثار تاریخی نیز توجه شود.
 
وی ادامه داد: مصوبه شورای فنی قابل اجرا و حمایت است.   
 
انتهای پیام/  
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار