نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان گفت: آقای رئیس‌جمهور به مجریان سیاست خارجی دستور دهد تا اطلاعات مورد نیاز جامعه دانشگاهی و مفاد توافقات و مذاکرات رسمی و غیر رسمی در اختیار بخش نخبه جامعه و افکار عمومی قرار گیرد.

عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده مردم اصفهان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور در جمع روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که عنوان کرد چرا عده‌ای کم سواد منتقد توافقنامه ژنو هستند ولی دانشگاهیان ما به طور خصوصی حرف می‌زنند و وارد میدان نمی‌شوند، گفت: این نکته که رئیس جمهور از دانشگاهیان خواسته است تا اظهارنظر کنند، در نوع خود موضوعی است که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.  
 
وی افزود: اظهارات رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که وی حضور دانشگاهیان در اظهارنظر پیرامون مسائل بین‌المللی و هسته‌ای را کمرنگ می‌بیند و این واقعیت است که امروز حجم قابل توجهی از اطلاعات و آگاهی‌ها که باید در اختیار جامعه دانشگاهیان و نخبگان کشور قرار گیرد، توسط دولت، مسئولان و متولیان اجرایی آنگونه که شایسته، باید و شاید است، انجام نشده است.  
 
مقتدایی تاکید کرد: توصیه ما به فعالان و مجریان سیاست خارجی این است که اطلاعات مورد نیاز دانشگاهیان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.  
 
وی افزود: آقای رئیس جمهور اگر به دانشگاهیان توصیه می‌کند باید قبل از آن به همکاران خودشان نیز دستور دهد تا اطلاعات مورد نیاز جامعه دانشگاهی و مفاد توافقات و مذاکرات رسمی و غیر رسمی در اختیار بخش نخبه جامعه و افکار عمومی قرار گیرد.  
 
نایب رئیس فراکسیون دانشگاهیان اظهار داشت: بخشی از این عدم اظهارنظرهای حوزویان و دانشگاهیان به نداشتن اطلاعات و ارائه قطره‌چکانی اطلاعات از سوی دولت بر می‌گردد، بنابراین امروز برای تحقق خواست رئیس‌جمهور، متولیان بخش سیاست خارجی مخصوصا وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید اطلاعات مورد نیاز، شرح مذاکرات و توافقات را در اختیار دانشگاهیان کشور قرار دهند.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: روز گذشته نیز جمعی از دانشگاهیان مجلس نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهور امضاء کردند و این نامه در خصوص ارائه نکردن اطلاعات به افراد دانشگاهی بوده است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده نیز شخصا نامه‌ای برای رئیس جمهور ارسال کردم و در آن خواستم برای تحقق نظر رئیس‌جمهور مبنی بر ارائه دیدگاه‌ها از سوی دانشگاهیان و مطلعان دستور دهند تا مشروحی از مذاکرات و مفاد مورد نیاز و توافقات صورت گرفته به نحو شایسته در اختیار دانشگاهیان و حوزویان کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکره ، هسته ای ، امضاء
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار