دکتر محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور ایران در دولت هشتم در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط به تشریح سیاست‌های خود برای آینده پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"دکتر محمد رضا عارف" در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات آینده مجلس شرکت می کنید؟ اگر بلی، چه برنامه ای برای ارائه فهرست کشوری دارید؟ هدف شما دستیابی به چند کرسی است؟ گفت:قطعا در انتخابات آتی مجلس، فعالانه مشارکت می کنیم و معتقدم با توجه به رکود فعالیت های سیاسی در سال های گذشته و تضعیف برخی از احزاب و تشکل های سیاسی لازم است از هم اکنون، فعالیت ها آغاز شود تا با شناخت نیروهای جوان، کارآمد و اثربخش، مجلسی داشته باشیم که به معنای واقعی در راس همه امور قرار گیرد. اما این لزوما به معنی حضور شخص خودم به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس نیست. برای این تصمیم هنوز زود است. مهم این است که با شناخت و فعال کردن نیروهای ارزشمند در سراسر کشور، انتخاب های بهتری را برای مردم ایجاد کنیم.

هدف ما این است که اکثریت مجلس در اختیار نخبگان کشور و افراد توانمند قرار گیرد و نهاد قانون گذاری کشور به جایگاه واقعی خود برسد. باید غوغاسالاری، افراط گری و رانت طلبی از نهادهای اجرایی و قانون گذاری دور شود. امور کشور بایستی با عقلانیت، اعتدال و اخلاق مداری اداره شود و نظرات صحیح کارشناسی و علمی مد نظر کلیه تصمیمات و قانون گذاری ها قرار گیرد.

مهم ترین اولویت من این است که شرایطی فراهم شود تا نسل سوم انقلاب در مدیریت و قانون گذاری کشور سهم بالایی داشته باشند. این هم نیازمند رشد طبقه نخبگان و خبرگان شایسته و پاکدست برای در اختیار گرفتن امور است و هم خواست نسل اول انقلاب برای بازنشستگی و واگذاری امور به تدریج به نسل سوم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آینده حضور سیاسی خود را در دولت اعتدال گرای آقای روحانی چگونه می بینید؟ تصریح کرد:قطعا هر کمکی که لازم باشد برای موفقیت دولت، دریغ نخواهم کرد. در تمام مدت بیش از سی سال خدمتم در نظام جمهوری اسلامی هم اینگونه بوده است. حتی در دولت قبل هم اگرچه حاضر به همکاری در بدنه دولت به واسطه اختلاف دیدگاه ها و منش ها نبودم، ولی هر زمان که لازم بود نظرات و تجربیاتم را در اختیار مدیران و دولتمردان قرار می دادم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عارف ، محمد ، رضا ، خاتمی ، ایران ، الشرق ، الاوسط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار