مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام از تولید 50 تن زیتون مرغوب برای نخستین بار از ابتدای پاییز امسال تاکنون از سوی کشاورزان این استان خبر داد و گفت: این میزان زیتون به صورت توافقی خریداری شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  بگفته هادی صالحی هشت میلیارد و 500 میلیون ریال برای خرید این مقدار زیتون هزینه شده است.
وی افزود: نزدیک به شش تن روغن به منظور مصرف خوراکی و دارویی از این مقدار زیتون روغن گیری شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام یادآور شد: با توجه به راه اندازی کارخانه روغن گیری در استان امسال برای نخستین بار محصول زیتون از زیتون کاران استان خریداری و روغن گیری شد.
صالحی راه اندازی ایستگاه روغن کشی زیتون در شهرستان ایلام با اعتبار سه میلیارد ریال را یکی از اقدام های مهم این اداره کل در راستای خدمت رسانی بهینه به کشاورزان استان عنوان کرد.
وی تاکید کرد: یک هزار و 100 هکتار از باغ های استان امسال زیر کشت محصول زیتون رفته که عمده این زمین های کشاورزی در شهرستان های ایلام ، چرداول و سیروان قرار دارد.
مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام بیان کرد: میانگین برداشت سالانه محصول زیتون استان 250 تا 300 تن است که بطور معمول از سوی این اداره کل، مجتمع کمیته امداد و یا خود کشاورزان خرید و فروش می شود.
صالحی اضافه کرد: بخشی از زیتون برداشت شده نیز به عنوان مصرفی کشاورزان ذخیره و نگهداری می شود.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، زیتون ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.