گسترش فرصت های کاری برای جمعیت در حال افزایش عربستان (که جمعیت آنها 28 میلیون نفر می باشد ونیمی از این جمعیت زیر 25 سال سن دارند) با مشکل مواجه شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روزنامه "فايننشال تايمز" مقاله اي تحت عنوان " مواجه خاندان پادشاهی عربستان با مشکل اصلاحات" منتشرکرد.

 

مقاله با نقل قول یک تاجر عربستانی که در جریان سقوط بازار بورس در سال 2006 اکثر سرمایه خود را از داده والان به عنوان یک راننده تاکسی مشغول به کار است می باشد که وی گفته است: می توانم بگویم که هفتاد درصد از عربستانی ها از اوضاع کشور ناراضی هستند.

سپس نویسنده مقاله می افزود: مسو لین عربستان با گسترش فرصت های کاری برای جمعیت در حال افزایش عربستان (که جمعیت آنها 28 میلیون نفر می باشد ونیمی از این جمعیت زیر 25 سال سن دارند) بامشکل مواجه شده است.

وی افزود:  اصلاحات اقتصادی نیازمند این است که عربستان جلوی هدیه های مالی را بگیرد اما این هدیه ها باعث تضمین وفاداری شخصیت ها و روسائی قبایل به آل سعود می شود.


دراین گزارش امده : عربستان بعد از بهارعربی شروع به دادن هدیه ها به ملت وافزایش حقوق های کارمندان کرد که این از سرمایه گذاری جهت تولید کارجدید برای مردم جلوگیری می کند.

 

 

 

نویسنده مقاله سپس به ولخرجی عربستان در مصر وسوریه وبحرین ویمن اشاره کرد وگفت: عربستان برای جلوگیری از نفوذ ایران در این چند کشور سرمایه  مالی بزرگی را خرج کرده واین

ازفرصت های سرمایه گزاری داخلی می کاهد.

 

بیکاری در این کشور به 40 درصد رسیده واز جهت دیگر شروع به اخراج کارگران خارجی کرده که این باعث افت کار در شرکتها و خصوصا شرکت های  ساخت وساز شده و جلوی پیشرفت شان را گرفته است.

 

و از جهت دیگر براساس گفته تحلیل گران اقتصادی عربستان در سال 2015 جایگاه خود را به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت از دست می دهد وسال 2027 واردات نفت خواهد داشت.

 

و در پایان می آورد که سن حاکم کنونی 90 سال است وجانشین وی امیر سلمان بشدت بیمار است و قادر به اداره کردن کشور نیست و این چیزی است که امر اصلاحات در عربستان را به تاخیر می اندازد.

منبع: جام نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار