معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز گفت: سالانه 10 درصد جمعیت تحت‌پوشش بهزیستی به مرحله‌ی توانمندی رسیده و از چرخه‌ی حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،«شیوا اکبری»، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 23 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند و از خدمات توانبخشی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی معلولان غایت و هدف اصلی مربیانی است که روزانه چندین ساعت از وقت خود را برای این افراد صرف می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: اما باید توجه داشت همه‌ی معلولان تحت پوشش بهزیستی قابلیت توانمندسازی ندارند و خود بخود از این چرخه خارج می‌شوند.

اکبری ادامه داد: معلولان شدید جسمی، حرکتی، عقب‌ماندگان شدید ذهنی، سالمندان و بیماران حاد روانی از افرادی هستند که نمی‌توان برای توانمندسازی آنان برنامه‌ریزی مدونی انجام داد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز گفت: 2.4درصد ایرانیان افرادی با معلولیت شدید به بالا هستند که امکان توانمندسازی آنان به صورت جدی وجود ندارد.

این مسئول افزود: یکی از اهداف مهم در مسیر توانمندسازی معلولان ایجاد اشتغال برای آنهاست که معاونت مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان سهم عمده‌ای در تحقق این هدف دارد.

وی گفت: بهزیستی برای اینکه معلولان بتوانند وارد چرخه‌ی اشتغال شوند بخشی از هزینه‌ی تحصیلی آنان را متقبل می‌شود، آنان را به مراکز حرفه‌آموزی معرفی و در نهایت زمینه‌ی استفاده از تسهیلات بانکی را برای آنان فراهم می‌کند.

کریمی ادامه داد: معلولانی که در کلاس‌های مهارت‌آموزی شرکت کرده و آمادگی ورود به بازار کار را پیدا می‌کنند می‌توانند از وام‌های خود اشتغالی و اشتغال خانگی بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: معلولان می‌توانند با تسهیلات کم بهره‌ای که در اختیار آنان قرار می‌گیرد نسبت به راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک اقدام و به این ترتیب از چرخه‌ی حمایت بهزیستی خارج شوند و روی پاهای خود بایستند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: البرز ، بهزیستی ، مددجویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.