رییس برنامه پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اجرای صحیح برنامه پزشک خانواده را عاملی برای کاهش خود درمانی و درنهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو دانست.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر کرم توانی گفت: یکی از مهم ترین وظایف برنامه پزشک خانواده ارایه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی است که بدون ارایه این خدمات، استفاده از اصطلاح پزشک خانواده برای ارایه صرف خدمات درمانی کاری نابجا است .

وی اظهار داشت: اجرای برنامه پزشک خانواده در درازمدت منجر به کاهش میزان بیماری های مزمن و صرف هزینه های مربوط به آن درجامعه می شود و لازم به ذکر است که در برنامه پزشک خانواده شهری، ویزیت پزشک خانواده ده درصدتعرفه  و همچنین خدمات درمانی دارویی برای داروهای مورد قبول سازمان های بیمه گر، رایگان می باشد که فقط حق فنی دریافت می شود .

دکتر توانی بیان کرد: در صورتی که ارجاع بیمار به سطح دو ( پزشک متخصص ) از طرف پزشک خانواده خودشخص باشد، بیمار فقط 10درصد حق ویزیت پزشک متخصص را پرداخت می کند و با توجه به این روال انتظار می رود که خود درمانی و درنهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو کاهش یابد .

وی گفت: البته همه این موارد به این بستگی دارد که بیمار خود را موظف به رفتن نزد پزشک خانواده خود بداند و همچنین جهت نیاز به ارجاع تخصصی، به تشخیص و نظر پزشک خانواده خود احترام بگذارد و در صورت لزوم به پزشکان متخصصی مراجعه کند که همکار برنامه پزشک خانواده باشد تا امکان استفاده از خدمات رایگان یا ارزان دارویی محقق شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.