نمایندگان مجلس برای جبران آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های نفتی بودجه در نظر گرفتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بند الف تبصره ۲ این لایحه را به تصویب رساندند.  
 
بر این اساس؛  الف- در راستای اعمال حق مالکیت و حاکمیت بر منابع نفت و گاز کشور و به منظور تعیین رابطه مالی و نحوه تسویه حساب بین دولت (خزانه‌داری کل کشور) بابت کلیه مصارف سرمایه‌ای و هزینه‌ای شرکت یاد شده از جمله بازپرداخت بدهی و تعهدات (شامل تعهدات سرمایه‌ای و بیع متقابل و جبران آلودگی‌های زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های نفتی) و هزینه‌های صادرات با احتساب هزینه‌های حمل و بیمه (سیف) تعیین می‌شود، که از پرداخت مالیات و تقسیم سود سهام دولت معاف است.  
 
به شرح مقررات این تبصره و آئین‌نامه اجرایی موضوع بند (ی) این تبصره به دولت (خزانه‌داری کل کشور) تسویه حساب نماید. دو درصد (۲%) از هشتاد و پنج و نیم درصد (85.5%) به منظور توسعه مناطق نفت‌خیز و گازسوز و مناطق محروم اختصاص می‌یابد.  
 
وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط می‌تواند از محل سهم خود، قراردادهای لازم را با شرکت‌های عملیاتی تولید نفت و گاز بر اساس قیمت تمام شده و در چارچوب بودجه عملیاتی منعقد نماید.  
 
۱-مفاد این تبصره جایگزین تبصره ۳۸ دائمی لایحه قانونی بودجه سال ۱۳۵۸ کل کشور مصوب ۱۳۵۸ شورای انقلاب اسلامی می‌شود.  

انتهای پیام/
 

برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار