"رامی حمدالله" نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه پیش‌نویس بودجه سال 2014 را ارائه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری تشکیلات خودگردان فلسطین سقف بودجه در سال 2014 میلادی معادل چهار میلیارد و 216 میلیون دلار معادل سه میلیارد و 100 میلیون یورو خواهد بود.
در این بیانیه آمده است بر اساس پیش‌بینی‌ها بودجه فلسطین در سال 2014 میلادی حدود یک میلیارد و 279 میلیون دلار کسری خواهد داشت.
طبق روال سال‌های قبل، بخش عمده‌ای از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطینی متکی به کمک‌های خارجی است.میزان کمک‌های خارجی در بودجه سال 2014 معادل یک میلیارد و 629 میلیون دلار خواهد بود که نسبت به سال 2013 اندکی افزایش نشان می‌دهد.
بر اساس این بیانیه، بخش عمده‌ای از هزینه‌های پیش‌بینی شده در بودجه سال 2014 نیز به پرداخت حقوق اختصاص خواهد یافت. میزان پرداخت حقوق در سال 2014 میلادی حدود دو میلیارد و 18 میلیون دلار خواهد بود که نسبت به سال 2013 رشدی حدود چهار ممیز نه دهم درصدی را نشان می‌دهد. این مبلغ تقریبا معادل نوزده درصد درآمد ناخالص داخلی است.
بانک جهانی در گزارش ماه اکتبر خود نوشت در صورتی که اسرائیل محدودیت‌های خود را در کرانه باختری رود اردن بردارد، اقتصاد فلسطین بیش از یک سوم رشد خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار