با رونمایی از وصیتنامه نلسون ماندلا رهبر مبارزه با نژادپرستی آفریقای جنوبی، ارزش دارایی های وی به غیر از حقوق تالیف کتاب راه طولانی آزادی و دیگر مبالغ، چهار میلیون و یکصد هزار دلار برآورد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مامور اجرای وصیتنامه ماندلا گفت: طرف‌های ذی نفع وصیتنامه ماندلا، به جز خانواده، کنگره ملی آفریقا و برخی از مراکز آموزشی هستند.
موسنکه، مامور اجرای وصیتنامه نلسون ماندلا و معاون قاضی ارشد دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی گفت: خانم ماچل همسر سوم ماندلا، ذی نفع اصلی وصیتنامه و وارث نیمی از دارایی‌های ماندلا است به شرط اینکه ظرف 90 روز، آن را مطالبه کند.
گفته می شود ماچل اعلام کرده است ارثیه ای از ماندلا نمی خواهد. اما یک نکته در این وصیتنامه از وینی ماندلا، همسر سابق نلسون ماندلا که در مبارزات 30 ساله نلسون ماندلا نقش داشت و الان در پاریس زندگی می کند، نامی برده نشده است.
خانواده ماندلا در سالهای اخیر شاهد اختلاف میان نوه او ماندلا و دختر اولش ماکازیو بوده است.
 
نلسون ماندلا که در روز پنجم ماه دسامبر گذشته در سن نود و پنج سالگی درگذشت، دارای بیش از سی فرزند، نوه و نتیجه است و فرزندان آخرین همسرش را نیز در میان وارثان خود قرار داده است.
املاکی که ماندلا برای فرزاندان و خانواده خود به ارث گذاشته عبارتست از
خانه ای گرانقیمت در ژوهانسبورگ، خانه ای عادی در زادگاه خود در ایالت ایسترن کیپ و همچنین عواید ناشی از فروش کتاب ها از جمله زندگینامه وی
با عنوان «راه طولانی آزادی» نیز به این موارد اضافه می شود.
ماندلا اولین رئیس جمهور سیاه‌پوست آفریقای جنوبی دو ماه پیش در سن نود و پنج سالگی درگذشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار