در پي افزايش حامل هاي انرژي و كاهش توان توليدكنندگان، بسياري از توليدكنندگان توان توليد با نرخ سود بالاي بانك ها را ندارند.

بيژن پناهي زاده مدير شبكه انجمن هاي صنعتي و معدني ايران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: بسياري از ماشين آلات در واحدهاي توليدي، فرسوده هستند و سه برابر انرژي مصرف مي كنند بنابراين با هدفمندي يارانه ها توان پرداخت هزينه حامل هاي انرژي براي توليدكنندگان بسيار پايين است.

وي ادامه داد:‌ هدفمندي يارانه ها در كل اقدام خوب و موثري است اما در بخش صنعت قبل از هرگونه اقدام دولت بايد در جهت به روز کردن تكنولوژي هاي صنعتي گام بر مي داشت تا به صنايع كوچك و توليدكنندگان لطمه اي وارد نشود.

مدير شبكه انجمن هاي صنعتي و معدني ايران افزود: با پرداخت تسهيلات با نرخ بهره پايين به صنايع كوچك براي به روز رساني صنايع تا حدودي از ورشكستگي صنايع كوچك بكاهيم.

وي تصريح كرد:‌ قيمت تمام شده كالا فشار دو چنداني بر روي توليدكنندگان كشور است كه واردات بي رويه كالا باعث ورشكستگي توليد داخلي و كاهش اشتغال مي شود.

پناهي زاده خاطرنشان كرد: با ارائه تسهيلات در به روز رساني ماشين آلات و خطوط توليد از مصرف بيش از حد حامل هاي انرژي بكاهيم و توان رقابت را در بين صنايع كوچك افزايش دهيم./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار