اگر شما هم یکی از کاربران ویندوز 7 هستید می‌توانید دو پنجره متفاوت را به طور هم اندازه و به شکل عمودی در کنار هم قرار دهید. با انجام این کار می‌توانید به کارهایتان سرعت ببخشید.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگارا؛ سه راه برای کنار هم قرار دادن دقیق دو پنجره در محیط ویندوز وجود دارد که دراین مقاله همه‌ی آنها معرفی شده‌اند.

1-روش اول استفاده از ماوس است. برای استفاده از این روش باید پنجره‌ی اول را توسط ماوس بگیرید و آن را به منتهی الیه سمت راست صفحه بکشید. بطوری که با نشانگر ماوس به انتهای قسمت سمت راست صفحه نمایش برخورد کند.بانمایش جایگاه شفاف پنجره درسمت راست، دکمه‌ی ماوس را رها کنید. سپس همین کار را با پنجره ی دیگر انجام دهید و آن را به سمت چپ صفحه بکشید.

2- روش بعدی استفاده از کیبورد می باشد. برای استفاده از این روش درحالتی که پنجره در حالت انتخاب قرار دارد کلید Win را بگیرید سپس دکمه های جهت دار را به سمت راست و چپ بکشید. سپس همین کار را برای پنجره‌ی دوم انجام دهید.

3-روش آخر استفاده از task manager می‌باشد. برای این کار باید دو پنجره‌ی مورد نظر باز باشد. سپس با فشردن کلید‌های ctrl+ shift+ ESC ، task manager ویندوز را باز  کنید.

حالا در سربرگ Applications کلید ctrl را نگه داشته و دو پنجره را به حالت انتخاب دربیاورید. سپس بر روی یکی از این دو پنجره ی انتخاب شده در این لیست راست کلیک کرده و Tile vertically را انتخاب نمایید.

انتهای پیام/
برچسب ها: ویندوز 7 ، پنجره ، ماوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار