رئیس سازمان امداد و نجات از ارسال 5تن محموله امدادی و اعزام تیم‌های عملیاتی از استان‌های معین مازندران و گیلان برای کمک به کولاک زدگان خبر داد.

پیرحسین کولیوند درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح وضعیت امدادرسانی به استان‌های گیلان و مازندران طی 4روز گذشته گفت: چند روز گذشته 7شهرستان صومعه‌سرا، فومن، رضوانشهر، بندرانزلی، رشت و رودسر گرفتار برف و کولاک شدند.

وی در ادامه با اشاره به اعزام 247 امدادگر افزود: 65تیم به یک هزار و 500نفر در استان گیلان امدادرسانی کردند و 800نفر در راه مانده را نیز در پایگاه ها و مساجد بین راه‌ها اسکان اضطراری دادند.

کولیوند با اشاره به اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین گیلان تصریح کرد: از استان‌های تهران، خراسان رضوی، گلستان و سمنان، 20تیم در قالب 63 نفر برای تسریع در امدادرسانی به منطقه گیلان اعزام شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات به مصدومیت 45نفر اشاره کرد و بیان داشت: 34 نفر از آسیب‌دیدگان که 12خانم باردار در بین آن‌ها بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: امدادگران 211 را که در برف و کولاک گرفتار شده بودند رهاسازی و با توزیع 390تخته پتو و 300بسته غذایی به کمک آسیب‌دیدگان و گرفتاران برف و کولاک شتافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه به اعزام 789 نیروی عملیاتی برای امدادرسانی به 11هزار و 900نفر در استان مازندران اشاره کرد و گفت: طی 4روز گذشته 66نفر دچار مصدومیت شدند که 46نفر به همراه 2خانم باردار به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: همچنین 200نفر نیز که در برف گرفتار شده بودند اسکان اضطراری یافتند.

کولیوند با اشاره به حجم بالای بارش‌ها و سخت بودن عملیات در مازندران بیان داشت: امدادگران استان‌های خراسان رضوی، تهران و البرز و سمنان به کمک گرفتاران استان مازندران شتافتند.

وی با بیان اینکه بالگرد امدادی مستقر در ساری در امدادرسانی به مردم به کار گرفته شده است تصریح کرد: بالگرد امدادی مستقر در ساری با 4ساعت پرواز بیش از 5 تن دارو و مواد غذایی را در مناطق کولاک‌زده جابه جا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: 6هزار و400 بسته غذایی، 49هزار قرص نان و 14هزار و 500بطری آب بین کولاک زدگان توزیع شده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: ارسال ، 5تن ، محموله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار