نویسنده آمریکایی درباره گسترش حضور امپریالیستی غرب در فلسطین اشغالی هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رئالف شوئنمن نویسنده کتاب تاریخ پنهان صهیونیسم در گفتگو با این شبکه از شهر برکلی در ایالت کالیفرنیا گفت:« امپریالیسم آمریکایی برنامه های خودش را در منطقه خاورمیانه دنبال می کند و کشورهای امپریالیستی اروپایی عضو ناتو نیز در این مسیر با آمریکا همراهی می کنند. شرکتهای امپریالیستی آمریکایی و اروپایی نیز می خواهند در منطقه از فلسطینی ها به عنوان نیروی کار ارزان قیمت بهره برداری کنند و تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز با این مسیر همراه شده است. پروژه امپریالیسم در عرصه جهانی پیگیری می شود.

در این میان باید به جنبش جهانی گسترده ای توجه داشت که علیه نظام آپارتایدی اسرائیل است. تحریم کالاهای تولیدی رژیم اسرائیل برای همین منظور است. در گذشته نیز تحریمهای مشابهی درباره کالاهای تولید رژیم آپارتایدی آفریقای جنوبی در دهه هزار و نهصد و هشتاد به اجرا گذاشته شد و نتیجه بخش شد.

وی در ادامه افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان آن است که نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در کرانه باختری به گشت زنی مبادرت کنند. وی حتی با باقی ماندن نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری برای مدت پنج سال موافق است.

البته او می گوید در این مدت شهرکهای اسرائیلی در این مناطق برچیده شود و نیروهای ناتو مسئولیت تامین امنیت را برعهده داشته باشند. با این اوصاف، می بینیم که محمود عباس چه نگاهی برای آینده ناتو در منطقه دارد. این فرمول محمود عباس، تسلیم و انقیاد محض درمقابل استعمارخارجی است. این درحالی است که فلسطینی ها از سرزمینهای خودشان بیرون رانده شده اند. این کار نیز با کشتار فلسطینی ها و غصب خانه ها و زمینهای آنها انجام شده است.

حضور اردوگاههای آوارگان فلسطینی در نقاط مختلف در منطقه موید همین مسئله است. در این شرایط، رویکرد مبتنی بر تسلیم که محمود عباس مدنظر دارد راه به جایی نمی برد بلکه فلسطینی ها باید درمقابل امپریالیستها مقاومت کنند. اسرائیل می خواهد پروژه استعماری و امپریالیستی را برای بیرون راندن همه فلسطینی ها از منطقه تکمیل کند. تنها راه مقابله با این پروژه، مقاومت فلسطینی است.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار