سازمان میراث فرهنگی پیش از حضور نجفی یک کشتی به گل نشسته بود و از آسیب‌های بسیاری رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی، "سمیع‌الله حسینی مکارم" معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حدود 6 ماه قبل به همراه آقای نجفی به این سازمان آمدم گمان نمی‌کردم به این زودی مراسم تکریم و معارفه برگزار شود.


وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمان آغاز دولت یازدهم یک کشتی به گل نشسته بود از آسیب‌ها و تحریم‌ها رنج می‌برد.

حسینی مکارم تصریح کرد: قبل از این دولت معاونت‌های این سازمان پراکنده شده بودند و انتقال غیر کارشناسی این معاونت‌ها به نقاط مختلف آسیب‌های بسیاری را به این سازمان وارد کرده بود.

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: با انتخاب آقای روحانی امید به تغییر شرایط کشور در بین مردم ایجاد شد و دوستداران میراث فرهنگی نیز امیدوار شدند که یک مدیریت همه جانبه در رأس سازمان قرار گیرد که خوشبختانه در روزهای نخست دولت یازدهم کلید حل مشکلات از سوی رئیس جمهور به آقای نجفی سپرده شد.

وی افزود: آقای نجفی در این مدت توانست آرامش را به سازمان میراث فرهنگی بازگرداند و بسیاری از مشکلات را حل کند.

مکارم تصریح کرد: از جمله کارهایی که در دوره ریاست وی در این سازمان انجام شد می‌توان به احیای شورای آموزش عالی سازمان، احیای شورای ثبت حریم، احیای پژوهشگاه مرمت و آثار اشاره کرد.

معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: اعتبار آقای نجفی باعث شد با توجه به اینکه در سال جاری 25 درصد کاهش بودجه داشتیم برای سال 93، 56 درصد افزایش بودجه را شاهد باشیم.

این درحالی‌ست که اغلب دستگاه‌ها تنها 10 درصد افزایش بودجه داشته‌اند.

وی افزود: من مطمئن هستم تصمیم اخیر آقای نجفی خارج از دوراندیشی و تدبیر نبوده و خوشحال هستیم که ادامه این مسیر به عهده مدیری جوان سپرده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار