قائم مقام اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه وزیر علوم به ظرفیت‌های داخلی توجه کند، گفت: قرار بود نیمی از اعتبارات نفتی در اختیار پژوهش قرار بگیرد این در حالی است که وضع پژوهش بسیار نامناسب است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست خبری دوازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی "جهاد اکبر" صبح امروز با حضور دبیرکل و قائم مقام اتحادیه در دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

محمد رضایتی قائم مقام اتحادیه انجمن اسلامی با بیان خاطره‌ای از امام گفت: زمانی که امام خمینی(ره) در فرانسه بودند خبرنگاران نیز سوالاتی از ایشان پرسیدند شما خواهان مقابله با رژیمی هستید که با حمایت غرب از نظر سیاسی و نظامی از شما برتری دارد، آیا در صورت برگشت به ایران از کشورهای خارجی کمک خواهید گرفت، امام خمینی(ره) در جواب فرمودند: "من نیازی به حمایت کشورهای خارجی ندارم و تنها امیدم به مردم و درون کشور است" و ما به دنبال بستن درب‌های کشور نیستیم در تعامل با دنیا مخالفتی نداریم و این امر باید مورد توجه دولت فعلی قرار بگیرد.

رضایتی با بیان اینکه دولت تمام نگاه خود را به مسائل سیاست خارجی معطوف کرده است، تصریح کرد: ما مخالف تعامل با خارج نیستیم، اما در توافق ژنو، توافقات خوبی را شاهد نبودیم.

رضایتی اضافه کرد: در طول 35 سال کشوری به خود اجازه توهین به ایران ما را نداده است،‌اما در طول 6 ماه گذشته شاهد گستاخی از سوی عوامل آمریکایی و غرب بوده‌ایم و غرب برایمان از گزینه نظامی صحبت می‌کند و مسئولان ما لبخند می‌زنند.

قائم مقام اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل بیان داشت: پیشنهاد ما به دولت این است که به غربیان بگوید می‌خوهیم در مورد هولوکاست تحقیق کنیم، آنوقت مشخص خواهد شد که این غرب پرنشاط، اجازه این کار را به ما خواهند داد یا خیر.

رضایتی با انتقاد از شرکت دولت در اجلاس داووس گفت: ما نباید در اجلاسی که به یکی از جانیان اصلی جایزه صلح را می‌دهند و به جای بررسی مشکلات اقتصادی به مشکلات دیگری می‌پردازد شرکت می‌کرد.

قائم مقام اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در مورد رویکرد وزارت علوم در این چند ماه انتقاد کرد و گفت: در نگاه اول مهم‌ترین کار وزارت علوم پرداختن و در اولویت قرار دادن علم و پیشرفت دانش است.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها چیزی که دغدغه وزارت علوم ما نیست پیشرفت و رقابت علمی دانشجوهاست این در صورتی است که رهبر به وزارت علوم تذکر داد که به مسائل پوچ توجه نکند.

رضایتی افزود: چرا باید وزارت علوم از ابتدا نگاه مثبت به دانشجویان ستاره‌دارو اخراجی داشته باشد، کسانی که دغدغه‌ای برای تولید علم ندارند و مایل به ایجاد اغتشاش و دعواهای سیاسی در دانشگاه‌ها هستند و این در حالی است که مسائل چهار میلیون دانشجوی دیگر کمرنگ شده است.

قائم مقام اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل مورد دیگر را عدم توجه به پژوهش دانست و گفت: قرار بود نیمی از اعتبارات نفتی و یا به گفته رئیس‌جمهور -در 6 آذر- 500 میلیارد تومان در اختیار پژوهش قرار بگیرد این در حالی است که وضع پژوهش بسیار نامناسب است.

وی بحث دیگر را استقلال دانشگاه‌ها دانست و گفت: استقلال دانشگاه‌ها یک ظاهر خوشایند و فریبنده دارد که یک فتنه جدید در دانشگاه‌هاست و ما بیم داریم از اینکه با بهانه استقلال یک مناظره دیگر شکل بگیرد این در حالی است که استقلال واقعی نیست و برای وابستگی به جریان‌های سیاسی شکل گرفته است.

رضایتی از وزیر علوم خواست که به ظرفیت‌های داخلی توجه و اعتماد کند و افزود: اینقدر طعنه دانشگاه‌های دنیا را به دانشجویان ما نزنید زیرا جوان‌های ما می‌خواهند به سمت جلو بروند نه دنباله‌روی آنها باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از نادیده گرفتن استعدادها و توجه نشدن به ظرفیت‌های داخلی ناراحتیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: خمینی ، خارجی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار