مهدیان گفت: هزار و 600 واحد مسکن روستایی در زلزله شمبه بوشهر خسارت دیده بودند که تاکنون ساخت هزار و 300 واحد از آنها به اتمام رسیده است.

عزیزالله مهدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در طول سال‌جاری بعد از زلزله آذربایجان شرقی چند زلزله با ریشترهای کم رخ داده است گفت: دو زلزله در استان بوشهر و دو زلزله در استان هرمزگان چند زلزله کوچک در استان مرکزی رخ داده است.

وی در ادامه افزود:‌ در استان بوشهر در زمزمه شهر شمبه هزار و 600 واحد خسارت دیده است که یک هزار و 300 واحد از ساخت آنها به اتمام رسیده است.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه تصریح کرد: واحدهایی که در این زلزله خسارت کمتری دیده بودند به تدریج در حال ساخت هستند و کار آنها همچنان ادامه دارد.  

مهدیان در ادامه اظهار داشت: حدود 2 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در زلزله برازجان خسارت صد درصدی دیده بودند و هزار و 500 واحد مسکن روستایی خسارات تعمیری داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: کار بازسازی این واحدها شروع شده با همکاری تمامی ساکنان این روستا کار با شدت بیشتری انجام می شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی در ادامه یادآور شد: یکی از مهم‌تریم دلایلی که موجب سرعت بخشیدن ساخت واحدهای خسارت دیده در زلزله همکاری و مشارکت ساکنان این روستاها شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تسهیلات اختصاص داده شده به بازسازی واحدهای مسکن روستایی در بوشهر 25 میلیون تومان به واحدهای صد درصد خسارت دیده و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض است.

مهدیان در ادامه گفت: تسهیلات اختصاص داده شده به واحدهای تعمیری در زلزله دشستان بوشهر 10میلیون تومان بوده که 2 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خسارت ، زلزله ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار