اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضایی روستایی در دوم و سوم تیرماه سال 93 در استان اردبیل برگزار می‌شود.

حسن رضایی عضو شورای راهبردی و نظارت همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضای روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر دارد اولین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضای روستایی را با همکاری استانداری اردبیل برگزار نماید گفت: این همایش با همکاری استانداری اردبیل در دوم و سوم تیر ماه سال 1393 برگزار نماید.

وی ادامه داد: اهداف این همایش عبارت است از: کمک به تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور، شناخت علمی و عملی اصلاح کالبدی فضایی روستاها، شناسایی رویکردهای یکپارچه در زمینه برنامه‌ریزی توسعه پایدار مکانی- فضایی روستاها، کمک به تسهیل جریان تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران روستایی از جمله اهداف این همایش به شمار می رود.

عضو شورای راهبردی و مسئول کمیته تبلیغات این همایش در ادامه اظهار داشت: کمک به شناسایی و تعدیل محددیت‌های مدیریت روستایی در کشور و کمک به تسهیل جریان تهیه و اجرای طرح‌های توسعه و عمران روستایی از دیگر اهداف این همایش به شمار می‌رود.

رضایی در ادامه توضیح داد: همایش ذکر شده در قالب سه محور اصلی مسکن و بهسازی روستایی، ابعاد مکانی- فضایی توسعه پایدار و حکمروایی محلی و چهارده محور فرعی تعریف شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و طراحی مسکن روستایی مقاوم‌سازی مسکن در راستای توسعه پایدار روستایی بهسازی بافت‌های باارزش روستایی و جایگاه طرح‌های هادی در اصلاح کالبدی- فضایی روستاها از محورهای مسکن و بهسازی روستایی به شمار می‌رود.

 رضایی در ادامه یادآور شد: جایگاه منظومه‌های روستایی در توسعه پایدار کالبدی- فضایی و مکان‌یابی روستاهای جدید در راستای توسعه پایدار مکانی- فضایی از جمله محور ابعاد فضایی- مکانی توسعه پایدار روستایی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، روستایی ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار