با اجرای مذاکرات اخیر سرمایه‌گذاران اخیر حضور گسترده‌تری نسبت به گذشته در صنعت خودرو پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات اخیر چراغ سبزی شد برای حضور گسترده‌تر سرمایه‌گذاران خارجی در بخش صنعتی کشور که پایان مذاکرات ما شاهد حضور گسترده‌تر شرکت‌های خارجی از کشورهای اروپایی و سایر کشورها خواهیم بود.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های خودروسازی تمایل خود را برا ی حضور در بازار ایران اعلام کردند.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت فرانسوی رنو اعلام کرده که در دوشنبه هفته گذشته صادرات قطعات خودرو به ایران را از سر گرفته است عنوان کرد:‌ اگرچه برنامه ما به هیچ عنوان معطوف به واردات قطعات خودرو نیست اما ما به دنبال ورود دانش و تکنولوژی روز خودروسازی به شرکت‌های داخلی هستیم چرا كه  بحث صادرات و تولیدات باکیفیت مهم‌ترین اولویت کاری شرکت‌های خودروساز داخلی از جمله ایران خودرو است.

یکه زارع در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا برای ورود مجدد پژو به بازار خودرو ایران،‌ ایران خودرو شروطی رادر نظر گرفته است؟ گفت: به علت بدقولی‌هایی که شرکت پژو در گذشته داشته به طور حتم ملاحظاتی در نظر گرفته خواهد شد ضمن آنکه قراردادهای در نظر گرفته شده در بحث خودرو همگی بر پایه تأمین و حفظ منافع دو طرف است.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: برنامه ما تولیدات بر پایه ارتقا کیفیت و صادرات محصولات به کشورهای دیگر است.

*سه محصول جدید ایران خودرو سال آینده به بازار می‌آید

مدیر عامل ایران خودرو درباره رونمایی از تولیدات جدید این شرکت، تصریح کرد: گروه خودروسازی ایران خودرو در سال آینده  3 خودرو سواری جدید را به بازار معرفی می‌کند که یکی از این خودروها دنا است البته دو خودرو دیگر نیز به محض نهایی شدن نام آنها معرفی خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران، در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو در بانک پارسیان گفت: ایران خودرو 33 درصد سهام خود را در بانک پارسیان در آینده نزدیک به صورت یکجا واگذار خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار