نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر گفت: دولت به صراحت اعلام کند قیمت بنزین،‌ گازوئیل، نفت گاز و گاز برای سال آینده چقدر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "الیاس نادران" نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز سه شنبه (15 بهمن ماه) مجلس با بیان اینکه تذکر بنده ناظر به مذاکرات درباره هدفمندی است با استناد به ماده 113 آیین‌نامه داخلی مجلس٬ گفت:‌ براساس این ماده ناطق نباید از بحث خارج شود، دولت مجلس و نمایندگانی که پشت تریبون قرار می گیرند، مکلفند اطلاعات درست و دقیق دهند تا هم نمایندگان بتوانند درست تصمیم بگیرند وهم مردم در جریان اتفاقات قرار گیرند.
 
وی در ادامه افزود: هیئت رئیسه اجازه داد دو نماینده از دولت در یک نوبت درباره یک موضوع اظهارنظر کنند که در آیین نامه داخلی چنین اجازه‌ای نه به مجلس داده شده نه دولت،اینکه چرا این اجازه داده شد، دلیلش را متوجه نشدم، ‌این در حالی است که دو نماینده دولت که آمدند و صحبت کردند دو بیان کاملا متناقض داشتند به طوری که آقای "دژپسند" اعلام کرد "به اصرار مجلس دولت تبصره هدفمندی را ارائه داد، در غیر این صورت ردیف‌های بودجه برای اجرای هدفمندی کفایت می‌کرد" اما دو دقیقه بعد" آقای نوبخت" از پشت تریبون گفت " با حذف تبصره هدفمندی خلاء قانونی به وجود می‌آید".
 
نادران افزود: سؤال اینجاست اگر خلاء قانونی به وجود می‌آید، چرا دولت در زمان تقدیم لایحه بودجه نسبت به ارائه پیشنهاد خود درباره هدفمندی اقدام نکرد، چرا به مجلس هزینه تحمیل می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به گزارش نوبخت از پشت تریبون مجلس مبنی بر مقایسه بودجه هدفمندی سال 92 با سال آینده گفت:‌ آیا برای بررسی پیشنهادات مربوط به هدفمندی باید آنچه که مصوب شده است مدنظر باشد یا میزان عملکرد؟ اگر برمبنای عملکرد مقایسه کنیم، دولت برای سال جاری 28 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ها درآمد دارد که این میزان برای سال آینده با پیشنهاد دولت به 63 هزار میلیارد تومان افزایش می یافت که حتما منجر به افزایش صد درصدی قیمت‌ها نیز می‌شد.
 
نادران ادامه داد: براساس اظهارات نوبخت قیمت‌ حامل های انرژی برای سال آینده بیش از 33.3 درصد افزایش نمی یابد این در حالی است که ما بارها در کمیسیون تلفیق از دولت درخواست کردیم تا جدول تغییر قیمت حامل‌های انرژی را ارائه دهند اما آنها طفره رفتند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: دولت به صراحت اعلام کند قیمت بنزین،‌گازوئیل، نفت گاز و گاز برای سال آینده چقدر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار