دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه سیاستی که دولت در رابطه با سبد کالا داشت سیاستی بود که باید تجدیدنظر می‌شد، گفت: در توزیع سبد کالا عدالت و نیازهای مردم رعایت نشده و این در حالی است که بسیاری از کارگران مشمول این سبد نشده‌اند.

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران  نشست خبری دوازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی "جهاد اکبر" صبح امروز با حضور دبیرکل و قائم مقام اتحادیه در دفتر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست علیرضا کریمی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با اشاره به سالروز انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در شرایطی رخ داد که تمام تحریم‌ها و فشار‌ها بر کشورمان حاکم بود.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: انقلابی که باعث شد تمامی کشورهای منطقه و معادلات جهان دچار تغییر و تحول بشود.  
 
کریمی با اشاره اینکه حضرت امام(ره) با اتکا به سه ویژگی اساسی توانست انقلاب را به سرمنزل مقصود برساند، تصریح کرد: اتکا به وعده‌های الهی و اعتماد به خداوند،  اعتماد به مردم و اعتماد به نفس سه ویژگی بود که بنیانگذار جمهوری اسلامی با توجه به آن توانست رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده گرفته و چنین انقلابی را رقم زد.
 
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: انقلاب ما پیام‌های زیادی داشت که مهمترین آنها شعار "نه شرقی نه و غربی،جمهوری اسلامی، بود.  
 
کریمی با بیان اینکه این پیام ملت ایران که اگر کشوری خواهان عزت و اقتدار است باید متکی به قدرت درون باشد، اذهان جهان را متوجه ایران اسلامی کرد، اظهارداشت:  برخی معتقدند که ما نمی‌توانیم در مقابل غرب بایستیم و غرب با تمام قدرتش در مقابل دنیا ایستاده است. لذا  کشورهایی ماند عربستان و مصر که همیشه تحت سلطه نظام غرب و نگاه آن‌ها به حمایتشان بود، امروز در مقایسه با ایران از چه شرایطی برخوردار هستند؟ 

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با اشاره به عواملی که باعث پیشرفت ایران نسبت به مصر است گفت: چه عاملی ایرانی که هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشت و بعد از آن نیز با فشار و تحریم‌ها دسته پنجه نرم کرد را در تمام مراحل به پیروزی رساند؟ این غیر از این است که ما در طول 35 سال با اتکا به ظرفیت‌های داخل و اعتماد به مردم موفق بوده‌ایم؟
 
کریمی با تأکید بر اینکه ما باید تمام حواس خود را به مسیر پیشرفت معطوف کنیم، افزود: نباید کشورمان نگاهش به غرب باشد و نباید بگذاریم که غرب مانع رسیدن ما به پیشرفت‌ها باشد.
 
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شاهد مشکلات اقتصادی در کشور هستیم،‌ تصریح کرد:  دکتر روحانی در زمان انتخابات به ملت‌مان بیان کرد که ما خواهان برگشت کرامت و عزت مردم ایران و مخالف اقتصاد صدقه‌ای و گدا پروری است. ولی امروز به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تمسخر و بازتاب‌های بین‌المللی از سوی رسانه‌ها در مورد صف‌های سبد کالا هستیم.
 
دبیر اتحادیه انجمن اسلامی بیان داشت: سیاستی که دولت در رابطه با سبد کالا داشت سیاستی بود که باید تجدیدنظر می‌شد.
 
وی عملکرد مدیران را از مشکلات سبد کالا دانست و گفت: امروز مدیرانی که کار ستادی این طرح را بر عهده داشتند از میدان اجرا عقب افتاده و تصمیم‌های غلط گرفتند که باعث زیر بار رفتن عزت و کرامت مردم ایران شد.
 
کریمی با اشاره به عدم رعایت عدالت در توزیع این سبد کالا گفت: در توزیع سبد کالا عدالت و نیازهای مردم رعایت نشده و این در حالی است که رییس جمهور سابق کشورمان این سبد به آن تعلق گرفته و بسیاری از کارگران مشمول این سبد نشده‌اند.
 
وی ادامه داد: نمایندگان منتقدین جامعه و وکیل آحاد جامعه هستند و ما شاهد صحبت‌های رییس جمهور کشورمان مبنی بر کم سوادی و بی‌سوادی افرادی که از دولت انتقاد می‌کنند هستیم.
 
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین از اینکه رییس جمهور در روز 16 آذر حاضر به شنیدن صحبت‌های تشکل‌ها نشد، انتقاد کرد.
 
کریمی در انتقاد از وزیر ارشاد نیز گفت: آقای جنتی مخالف توقیف روزنامه بهار بود و این در حالی است که این روزنامه به بزرگترین فرد جهان تشیع توهین کرده است.
 
گفتنی است، نشست تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور 19 تا 25 بهمن در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

اضافه می‌شود این اردوی تشکیلاتی با حضور اساتیدی مانند حسن رحیم‌پور، موسی نجفی، مهدی بلوکات، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبویان، پرویز امینی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حق شناس، خضریان، لنکرانی، خانلو ، بشیر حسینی، عبدالملکی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان برگزار می‌شود.
 
انتهای پپام/
برچسب ها: دانشگاه ، اردو ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار