رئیس سازمان خصوصی سازی از نهایی شدن طرح آزادسازی سهام عدالت در قالب ای تی اف خبر داد و گفت: در صورت یکه این طرح در هیئت وزیران تصویب و به مجلس ارائه شود سهام عدالت تا پایان سال آزاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، میرعلی اشرف عبدالله پورحسینی در کنفرانس خبری اظهار داشت: در سال‌جاری مجموعه شرکت‌هایی که برای واگذاری به اشکال مختلف در قالب رد دیون،‌ سهام عدالت، خصوصی سازی برای سازمان تکلیف قانونی شده با احتساب شرکت‌هایی که سال گذشته برای رد دیون تصویب شد ولی انجام نشد 385 شرکت است.

وی ادامه داد: این تعداد می‌بایست در سال 92 تعیین تکلیف می‌شد که 55 مورد توسط مراجع قانونی ذیربط از لیست خارج شدند و وظیفه ما تعیین تکلیف برای واگذاری 330 شرکت است که 40 مورد به فروش رفته و 9ذ مورد آن را هیئت واگذاری تصمیم به انحلال آنها گرفته است.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: 72 شرکت از مجموع 330 شرکت در حال قیمت‌گذاری می‌باشد که بخش اعظم آنها خارج از بورس هستند و فرآیند عرضه آنها به طول می‌انجامد.

پوری حسینی تاکید  کرد: تصویب 385 مورد واگذاری برای سال 92 با توجه به غیربورسی بودن اکثر آنها را معقول دانست و انتظار نمی‌رود که بتوانیم تا آخر سال 100 درصد وظایفمان را انجام دهیم اما در صورتی که موفق به قیمت‌گذرای 72 شرکت شویم، می‌توانیم ادعا کنیم که  در طی 14 سال گذشته رکورد زده‌ایم.

** 94 درصد واگذاری‌ها در دولت یازدهم تدریجی بود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: 84 درصد واگذاری‌هایی که از ابتدای دولت یازدهم صورت گرفته به افراد حقیقی و حقوقی خصوصی بوده است.

پوری حسینی افزود: عملکرد سازمان خصوصی سازی در 4 ماه گذشته نشان می‌دهد که جهت‌گیری‌ها مناسب بوده است چرا که 94 درصد واگذاری‌ها به صورت تدریجی و غیربلوکی انجام شده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در تشریح وضعیت فعلی سهام عدالت اظهار داشت:طرح تغییر سهام عدالت به ای تی اف نهایی شده و به هیئت وزیران ارائه شده است که در صورت تصویب به مجلس می‌رود.

پوری حسینی اضافه کرد: مجوز آزادسازی سهام عدالت را داریم و ملی شرکت‌های سرمایه‌پذیر استانی هنوز وارد بورس نشده و اوراق در اختیار مسئولین قرار نگرفته است اما اقدامات آزادسازی سهام عدالت را انجام داده ایم و امیدواریم طی روزهای آینده طرح آزادسازی سهام عدالت در هیئت وزیران تصویب شود.

وی گفت: دولت تمایل دارد برای آزادسازی سهام عدالت لایحه ای جداگانه تا قبل از پایان سال ارائه دهد.

وی ارزش سهام عدالت را دو برابر اعلام کرد و افزود: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی دارد تا در بازه شش ماهه سهام عدالت را به طور کامل آزاد کند.

وی از نحوه واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از طریق مزایده خبر داد و گفت:‌ شرایط ورود این دو باشگاه و فرابورس مهیا نیست چرا که هیئت مدیره اطلاعات کافی را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه نداده است.

پوری حسینی یادآور شد: در قانون بودجه سال آینده مصوب شده که این دو باشگاه از طریق مزایده واگذار شوند که در صورت تصویب مجلس سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری آن اقدام خواهد کرد.

وی در رابطه با عرضه‌های سازمان خصوصی‌سازی همزمان با افت شاخص بورس گفت: این استدلال منطقی نیست ساید عرضه‌های سازمان خصوصی‌ سازی یکی از دلایل افت شاخص بورس باشد ولی دلیل اصلی آن نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار