اوباما امروز قرار است با سران پنتاگون درباره مسائل افغانستان دیدار کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری "رویترز" ، کاخ سفید اعلام کرده است که رئیس جمهوری آمریکا باراک اوباما قرار است با سران پنتاگون درباره مسائل افغانستان دیدار کند و این درحالی‌است که فشارها از سوی مسوولان آمریکایی بر رئیس جمهور افغانستان حامد کرزای برای امضای توافقنامه‌ای که به نیروهای آمریکایی اجازه می‌دهد تا پس از امسال نیز در آمریکا بمانند ، افزایش یافته است.

دولت اوباما چند ماه است که به کرزای رئیس جمهوری افغانستان فشار می‌آورد تا توافقنامه امنیتی با آمریکا که طی آن به بخشی از سربازان آمریکایی اجازه داده می‌شود در افغانستان به بهانه آموزش نیروهای محلی در این کشور و تلاش برای مبارزه با تروریسم بمانند را به امضا برساند.
مسؤولان وزرات دفاع آمریکا "پنتاگون" مایلند تا امضای این توافق تا قبل از نشست وزرای دفاع پیمان دفاعی ناتو در بروکسل در اوایل ماه مارس قطعی گردد، اما هنوز رئیس جمهور افغانستان به آن پاسخ نداده است.

یک مقام مسوول در کاخ سفید می‌گوید : ژنرال جوزف دانفورد فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان این هفته به واشنگتن می‌رود و انتظار می‌رود که وی نیز در این مذاکرات شرکت کند.

این دومین نشستی است که اوباما درمورد افغانستان در چند هفته گذشته و پس از دیدارش از شورای امنیت ملی در نیمه ژانویه تشکیل می‌دهد.

سخنگوی کاخ سفید "جی کارنی" به خبرنگاران روز دوشنبه گفت : باید این توافقنامه طی چند هفته و نه چندین ماه امضا گردد.

وی گفت : نمی توان برای مدتی طولانی منتظر این کار ماند ، چراکه ما نمی‌توانیم از شرکایمان در ناتو و یا سران ارتش آمریکا بخواهیم که براساس مسأله ای اضطراری برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار