با رای موافق نمایندگان، وضعیت فعلی اجرای هدفمندی یارانه‌ها تا پایان خردادماه ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه جلسه علنی امروز مجلس و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه در بخش درآمدی هدفمندی یارانه‌ها تا پایان خردادماه سال ۹۳ به صورت فعلی تمدید شد.  
 
این موضوع به صورت پیشنهاد از سوی محمد قسیم عثمانی مطرح شد و نمایندگان مجلس با آن موافقت کردند.  
 
براین اساس، دولت مکلف است حداکثر تا پایان خردادماه ۱۳۹۳ اقدامات قانونی لازم را جهت اصلاح قانون هدفمندکردن یارانه‌ها انجام و از ابتدای تیرماه ۱۳۹۳ به گونه‌ای عمل نمایند که ضمن رفع نواقص اجرایی فاز اول براساس قانون اصلاحی مذکور فاز دوم را اجرا نماید.  
 
تبصره الف) پرداخت یارانه نقدی از محل اصلاح قیمت‌های کالا‌ها و خدمات موضوع مواد ۱ و ۳ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸. ۱۰. ۵ مندرج در پیوست ۳ این قانون (موضوع ردیف ۲۹۵۳۳۰) و یارانه‌های نان، برق و سایر کالا‌ها و خدمات مندرج در این قانون تنها تا پایان خردادماه و تا سقف ۱۱۰ هزار میلیارد ریال مجاز است.  
 
تبصره ب) به دولت اجازه داده می‌شود از کلیه روش‌هایی که منع قانونی ندارد برای شناسایی جامعه هدف استفاده نموده و زمینه اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در فاز دوم بر مبنای درآمد نسبی خانوار فراهم نماید.  
 
این پیشنهاد با ۱۱۹ رای موافق، ۷۹ رای مخالف، ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت و جایگزین تبصره ۲۱ (هدفمندی یارانه‌ها) شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رای ، موافق ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار