در ادامه درگیری لفظی بین واشنگتن و تل‌آویو:

سوزان رایس: حملات لفظی اسرائیل به جان کری غیر قابل‌ قبول هستند

سوزان رایس ،مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، با انتقاد از لفاظی‌های مقامات اسرائیلی علیه جان کری" وزیر خارجه امریکا ،بر سر تهدید این رژیم به اعمال تحریم ،آن‌ها را بی‌پایه و اساس و غیرقابل‌قبول خوانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، در ادامه درگیری لفظی اخیر مقامات آمریکایی و اسرائیلی علیه هم،"سوزان رایس" مشاور امنیت ملی کاخ سفید، شب گذشته  انتقادات اسرائیلی‌ها علیه "جان کری" وزیر خارجه آمریکا را "بی‌پایه و اساس" و "غیرقابل‌قبول" خواند.

تنش در روابط تل‌آویو-واشنگتن پس از آن آغاز شد که روز شنبه کری در جریان نشست امنیتی مونیخ، اسرائیل را در صورت شکست مذاکرات سازش به تحریم‌های بین‌المللی تهدید کرد. کری در اسن نشست گفته بود  اکنون تلاش‌هایی آغاز شده تا مشروعیت اسرائیل زیر سوال رود و اگر مذاکرات سازش شکست بخورد، بسیاری از کشور‌ها آماده تحریم کردن اسرائیل هستند.

همچنین کری گفته بود : وضعیت کنونی ثابت نیست و کسانی که فکر می‌کنند می‌توان به همین وضعیت ادامه داد، افرادی متوهم هستند.وی در این سخنان به اظهارات چند هفته قبل "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی اشاره کرد که در یک نشست خصوصی کری را متوهم و آخرالزمانی خوانده بود.

این اظهارات کری با واکنش شدید مقامات اسرائیلی مواجه شد. "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رزیم صهیونیستی، "نفتالی بنت" وزیر دارایی این رژیم و "یعلون" از  مقاماتی بودند که به سرعت اظهارات کی رابه باد انتقاد گرفتند.

از سوی دیگر نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم به اظهارات مقامات اسرائیلی واکنش نشان داده و  بیان کرده که کری سابقه 30 سال خدمت به اسرائیل را دارد و نباید اظهارات او را نادرست خواند.

شب گذشته هم رایس  در ادامه این درگیری‌‌ای لفظی در صفحه توئیتر خود نوشت: «حملات  در اسرائیل علیه وزیر کری صورت می‌گیرد، کاملا بی‌پایه و اساس و غیرقابل‌قبول هستند.»

 البته وی  تاکید کرده است که «سابقه کری در حمایت از امنیت اسرائیل»، خدشه‌ناپذیر است. 

رایس همچنین تصریح کرده است که آمریکا با تلاش‌ها برای تحریم و سلب مشروعیت از اسرائیل مخالف است.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار