متاسفانه در بخش حوزه سلامت هیچ‌گاه مسئله اول کشور نبوده و تمام مشکلات را بر سر مدیریت آن می‌دانند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور در هفتمین مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: وجود بسیج جامعه پزشکی می‌تواند در حوزه پزشکی کمک کند به سالم سازی فضای فرهنگی و مراقبت از کج روی‌ها و اشکالاتی که در این حوزه وجود دارد. 

وی به اصلی‌ترین وظایف بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین وظیفه بسیج در این زمینه ارائه راهکار‌ها در اداره حوزه سلامت در کل کشور می‌باشد البته به صورت کلیات نه به صورت جزئی نگری که در واقع در خیلی از روستا‌ها دیده می‌شود که حتی امکانات اولیه بهداشتی وجود نداشته، بنابراین بسیج موظف است که طرحی را ارائه کند که حداقل استانهای محروم کشور را در زمینه بهداشت و درمان حل کنیم. 

وزیر بهداشت خواستار توجه سیاستمداران به حوزه سلامت شد
 وزیر بهداشت افزود : مشکلات در حوزه سلامت بیشمار و رو به فزونی است و یکی از دلایل این مشکلات گستردگی این  ماموریت است و درواقع این حوزه وسیعی از دام تا انسان و دانشگاه؛ اغذیه و رستوران بین راهی و دفع بلایای عرفی و سماوی همه مسئولیت ما در این حوزه است.

هاشمی با اشاره به اینکه ما در حوزه سلامت نسبت به حوزه های دیگر دولت باید بیشتر تولید علم  کنیم، اظهار داشت: وظیفه ما در این راستا تولید علم و تربیت فوق تخصص و ایجاد علم برای بشریت است و با وجود این ماموریت وسیع هیچگاه  این مسئله را نقد نکرده ایم که چه آسیب هایی وجود دارد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارتخانه با 8 میلیارد تومان کسری اعتبار،سازمان مدیریت توانسته حدود 5/500 میلیارد تومان آن را پذیرفته و تاکنون 700 میلیارد آن را پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد:  هر سال این مشکل ادامه پیدا می کند و در طی 20 سال گذشته همیشه این مشکل وجود داشته از این رو مشکل سلامت هیچ گاه بحث اول و حتی پنجم کشور نبوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر در حوزه سلامت سیاستمداران به بحث سلامت به معنای واقعی کلمه اهمیت ندهند خیلی از مشکلات روی زمین خواهند ماند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار