رئیس دانشکده فنی و حرفهای سمای واحد دماوند گفت:با پیش بینی اعتباری 50 میلیارد ریالی عملیات ساختمان دانشکده سما در سال آینده اجرایی می شود.

حمید محمد علیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بخشی از این اعتبار به صورت وام از دانشگاه آزاد اسلامی و بخشی از سازمان مرکزی سما تأمین می شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ساختمان دانشکده سما در 12 هزار و 350 متر زمین در سال 1393 آغاز می ‏شود.

محمد علیان افزود: در این مرکز دانشگاهی، 7 هزار متر مربع فضای آموزشی در نظر گرفته شده که در شش طبقه آزمایشگاهی، کارگاهی، کلاس‌‌ های آموزشی و اداری احداث می شود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای سمای واحد دماوند تصریح کرد: در حال حاضر، یک هزار و 300 دانشجو در شش رشته تحصیلی کامپیوتر، حسابداری، معماری، الکترونیک و مدیریتخانواده در این دانشکده در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دو رشته جدید کاردانی فنی الکترونیک و کاردانی فنی معماری شهری نیز به رشته های این دانشکده اضافه می شود، افزود: از مهر ماه سال آینده، قرار است دوره‏ های کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشکده راه‏ اندازی می شود.

محمد علیان همچنین از پذیرش دانشجوی بدون آزمون در این دانشکده خبر داد و افزود: پذیرش بدون آزمون دانشجو از مهر ماه امسال در این دانشکده آغاز شده است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای سمای واحد دماوند اضافه کرد: در حال حاضر نیز به مدت یک هفته و تا پانزدهم بهمن ماه، پذیرش بدون آزمون دانشجو در تمام شش رشته تحصیلی این دانشکده برای تحصیل در نیمسال تحصیلی بهمن‌‌ماه در حال انجام است.

وی ادامه داد: با پایان نیمه دوم سال تحصیلی جاری، تعداد فارغ ‏التحصیلان سمای دماوند به حدود 80 نفر خواهد رسید که بیشتر این فارغ التحصیلان در رشته های حسابداری و معماری هستند.

محمد علیان اضافه کرد: بیش از 50 درصد از فارغ ‏التحصیلان این دانشکده در دانشگاه های آزاد رودهن و تهران در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شده‏ اند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای سمای واحد دماوند اضافه کرد: در حال حاضر، این دانشکده با 130 نفر مدرس و 18 نفر پرسنل رسمی و پاره وقت در حال خدمات رسانی به دانشجویان است.

وی ادامه داد: رشته تحصیلی مدیریت خانواده در استان تهران تنها در شهرستان دماوند وجود دارد و نزدیک ترین مکان دانشگاهی به پایتخت که این رشته تحصیلی در آن تدریس می شود، پس از دماوند، شهر ساری است.

محمد علیان تصریح کرد: به همین دلیل، سعی می کنیم در این رشته دانشجوی بیشتری جذب کنیم تا برای پیشرفت فرهنگ در شهرستان گام برداریم.


برچسب ها: ساختمان ، دانشکده ، سما ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
سلام
از زحمات حضرتعالی بی نهایت سپاسگزارم که برای هدف والا تلاش میکنید واز دلسوزان این منطقه میباشید قاسمی نبی زاده