وزیر خارجه روسیه امروز با رئیس ائتلاف مخالفان سوری دیدار و گفتگو می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "الشرق الاوسط" ، وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز با رئیس ائتلاف مخالفان سوری احمد جربا گفتگو می‌کند.

این گفتگو ها در مسکو و در چهارچوب تماسهایی‌ است که روسیه با تمام نمایندگان مخالف سوری برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی که مورد قبول تمام طرفین باشد انجام می‌دهد.

نماینده ائتلاف مخالفان "لؤی صافی" تصریح کرده است که : هیئت ائتلاف قصد دارد تا درباره راه حلی سیاسی با وزیر خارجه روسیه گفتگو کند و ائتلاف مخالفان به طرف روسی که دولت سوریه را به مذاکرات ژنو آورد ، اعتماد می کند.

همچنین منذر اقبیق  از نمایندگان ائتلاف مخالفان در تماسی تلفنی به خبرگزاری "نووستی" گفت : رئیس ائتلاف مخالفان خواهان گفتگو با لاوروف درباره تشکیل هیئت انتقالی قدرت می‌باشد.

وی گفت : احمد جربا رئیس ائتلاف ملی مخالفان صبح امروز در دیداری رسمی به دعوت وزیرخارجه روسیه برای گفتگو برای راه‌های خروج از بحران سوریه و گسترش روابط با روسیه به این کشور وارد می‌شود و محورهای اصلی گفتگوها درباره رساندن کمک‌های انسان دوستانه به شهرهای سوریه و آزادی زندانیان و تشکیل دولت انتقالی می‌باشد.

از سویی دیگر شبکه "روسیا الیوم " گزارش داد که روسیه به مخالفان و دولت سوریه پیشنهاد تشکیل کارگروه‌هایی برای مسائل اصلی بحران سوریه در چهارچوب مذاکرات ژنو داده است.

گاتلیوف معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری "نووستی " روسیه اعلام کرد : بخاطر تلاش برای حل بحران باید توافقی در رابطه با برخی از مسائل مثل آتش بس و مسائل انسانی در سوریه حاصل شود و حل این مسائل خواهان تشکیل کارگروه‌هایی می‌باشد.

وی گفت : تمام این مسائل مطرح شده در مذاکرات ژنو تلاشهایی را می‌طلبد و البته انتظار می رود که رسیدن به یک توافق در رابطه با برخی مسائل مثل موضوع تشکیل هیئت انتقالی سخت تر باشد.

وی گفت : البته این مسأله این معنی را نمی دهد که فقط بر روی یک مسأله متمرکز گردیم و از مسائل دیگر غافل شویم بلکه باید در چندین مسیر و راه و همزمان بسوی جلو گام برداریم .

وی افزود :  سوریه تصمیم دارد که ذخایر زیادی از مواد سمی و شیمیایی اش را این ماه به خارج از کشور منتقل سازد و این کشور آماده است که از این مواد تا اول مارس رهایی یابد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار