مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: مصرف گاز به دلیل کاهش شدید دما در روزهای اخیر در این استان حدود سه میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

کهوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: حجم مصرف گاز در استان در روزهای اخیر از 14 میلیون مترمکعب به 17 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه 455 هزار مشترک گاز طبیعی در استان مرکزی وجود دارد ادامه داد: پایدار نگه داشتن جریان گاز بخش خانگی در هنگام افت فشار از اولویت های شرکت گاز استان است.

مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی، با بیان اینکه صنایع به سه گروه تقسیم بندی شده اند، اظهار کرد: گازگروه نخست پس از حداقل افت فشار در شبکه قطع می شود، در گروه دوم در مواقع بحرانی محدودیت مصرف از 30 تا 70 درصد اعمال شده و برای گروه سوم در صورت افت محسوس فشار گاز، باید جداگانه تصمیم سازی شود.

کهوند از مردم خواست با صرفه جویی و استفاده از لباس گرم در منزل، پرده ضخیم، درزگیر پنجره ها، بستن دریچه کولر و بستن در اتاق های بلااستفاده، در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند تا صنایع با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: همچنین کل انشعابات گاز نصب شده در سطح استان مرکزی 251 هزار 228 مورد است که هشت هزار702 انشعاب آن در سال جاری نصب شده است./ز
برچسب ها: گاز ، مصرف ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.