با بررسی حادثه تیراندازی و گروگانگیری در مدرسه‌ای در مسکو در روز گذشته، این سوال در اذهان شکل گرفته که آیا یک دانش آموز ممتاز معلم خود را به دليل نمره بد کشته است؟!

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، مجرمی که روز گذشته در مدرسه مسکو تير اندازي کرد، توسط پلیس دستگیر شد. او یکی از دانش آموزان این دبیرستان است. در نتیجه حمله این دانش آموز یک معلم و یک افسر پلیس کشته شدند. یک مامور پلیس دیگر زخمی شد.

"ولادیمیر پوتین" ، رئیس جمهور روسیه تیراندازی در مدرسه را فاجعه خواند .

حادثه در مدرسه 263 در شمال شرق مسکو رخ داده است. ظهر روز دوشنبه یک جوان مسلح با تفنگ شکاری وارد مدرسه شد. نگهبان مدرسه نتوانست جلوگیری کند که نوجوان وارد ساختمان مدرسه نشود اما توانست دکمه اعلام خطر را  بزند. سپس این نوجوان وارد یکی از کلاس ها شد و تيراندازي کرد. وقتی که افسران پلیس رسیدند، او به سمت آنها نيز تيراندازي کرد. تمام این زمان دانش آموزان در کلاس بودند و نتوانستند آنجا را ترک کنند. بقیه دانش آموزان مدرسه تخلیه شدند. وزیر کشور روسیه و شهردار مسکو به محل حادثه نیز رسیدند .

مجرم نوجوان یکی از ممتازترین دانش آموزان مدرسه به نام سرگی گردییف است. او با تفنگ شکاری متعلق به پدرش پس از آغاز درس وارد کلاس شد و به معلم تیراندازی کرد. سپس او ماموران پلیس را تیرباران کرد.

به پلیس دستور داده شد تا مستقیما به مجرم شلیک کند. اما آنها تصمیم گرفتند پدر نوجوان را دعوت کنند. نوجوان با اسم سرگی پس از گفت و گو با پدرش همکلاسی هایش را آزاد کرد ولی نخواست تسلیم شود. سپس پدرش تصمیم گرفت کمک کند. او پس از وارد شدن به کلاس به پسرش حمله کرد، اسلحه را از دستش گرفت و او را محکم بغل کرد. هنگامی که مامورین پلیس آمدند، پسر جوان بر روی زمین در آغوش پدر گریه کنان نشسته بود. این دانش آموز می تواند به 20 سال زندان محکوم شود .

به گفته کارکنان مدرسه ، این پسر خوش معاشرت نبوده اما یکی از دانش آموزان بسیار ممتاز بوده. او احتمالا به دلیل نمره بد مرتکب این جرم شد. در هر صورت، جوان از معلمش نفرت داشته است.

در همین زمان، سرگی سوبیانین، شهردار مسکو دستور داد که سیستم امنیتی در تمام مدارس شهر بررسی و تدابیر اضافی در صورت لزوم اتخاذ شود. در حال حاضر روانشناسان با دانش آموزانی کار می کنند که شاهد قتل دو نفر شدند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار