رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر تهران به صورت جدی پیگیر عملی شدن ورزش همگانی است.

رحمت‌الله حافظی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: درواقع شورای اسلامی شهر تهران برای توسعه ورزش همگانی برنامه‌هایی را پیش رو دارد از جمله اینکه طبق برنامه‌های 5ساله آتی یک سری برنامه‌ها از سوی شورا به مدیریت شهری تکلیف می‌شود تا آنها هم درهمان جهت گام بردارند.

عضو شورای شهر تهران درادامه افزود: این امر با اختصاص بودجه مناسب ونظارت بر روی عملکرد تحقق طرح ها انجام می پذیرد وشورای اسلامی شهر تهران به صورت جدی پیگیر عملی شدن ورزش همگانی ا ست.

حافظی درادامه گفت: درحال حاضر فرصت‌ها و زیرساخت‌های مناسبی در سطح شهر ایجاد شده به همین علت باید برنامه‌های ویژه برای دعوت از مردم صورت بگیرد و این برنامه‌ها باید در جهت تندرستی و شادابی مردم باشد تا همه در هرگروه سنی استقبال کنند فرصت مناسبی پیش آمده تا در این جهت گام برداریم و ما هم مثل خیلی از کشورهای دیگر بتوانیم ورزش را به معنای واقعی همگانی کنیم.

وی افزود: توسعه گسترش ورزش همگانی باید یکی از اهداف مدیریت شهری باشد البته  این موضوع مستلزم بهره‌مندی شهر از هوای پاک است چرا که درصورت آلودگی هوا تشویق مردم به حضوردر ورزش عمومی و همگانی چندان  به صلاح آن نخواهد بود.

همه باید دست به دست هم بدهیم تا این فرهنگ درمیان همه شهروندان ایجاد شود به طور قطع اجرای مناسب این طرح‌ها می‌تواند جامعه را تضمین کند و سودش نصیب همه شود و همچنین برگزاری برنامه‌هایی مثل ایستگاه ورزشی خانوادگی و با برپایی بازی‌های محلی تا حد بسیار در راستای ایجاد ملزومات ورزشی همگانی‌ موثر باشد.

حافظی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی اعضای یک خانواده برای شرکت در فعالیت‌های ورزشی از خانه بیرون می‌زنند می‌توانند بادیگر اعضای فامیل و یا همسایه‌ها دیداری تازه کنند و یا قرار آن را از پیش تعیین کنند تا مثلاً درفلان مکان و یا مرکز ورزشی همدیگر را ببینند مجموع این عوامل باعث می‌شود تا هیجانات فردی به شکل صحیح تخلیه شود و طی هفته مردم را ببینیم که خلق و خوی بهتر و تنش‌ فکری کمتری دارند به همین علت بایدبه سمتی حرکت کنیم که اولا این وضعیت درهمه شهر‌ها صورت گیرد ثانیا استمرار داشته باشد یعنی هر هفته یک بهانه برای جمع  شدن خانوداده‌ها درکنارهم تا در سلامت و شادابی از روز خود ازلذت تمام بهره مند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار