عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی،‌ تذکرات نمایندگان مجلس را خطاب به مسئولان اجرایی کشور قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولین اجرایی کشور در جلسه نوبت سوم امشب (دوشنبه 14 بهمن‌ماه)، از سوی ضرغام صادقی عضو هیات‌رئیسه مجلس قرائت شد که به شرح زیر است:

تذکر 13 نفر از نمایندگان استان گیلان در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور خواستار کمک به آسیب‌دیدگان برف سنگین گیلان و ارسال ماشین‌آلات راه‌سازی برای بازگشایی راه‌های استان شدند.

اکبریان و کولیوند نمایندگان مردم کرج به وزیر صنعت در مورد بی‌برنامگی و عدم توجه جدی به نحوه توزیع سبد کالا و توهین به مردم در این خصوص تذکر دادند.

بیرانوند در تذکری به وزیر صنعت خواستار تجدیدنظر در نحوه توزیع سبد کالا شد به نحوی که این سبد به دست نیازمندان برسد و اینکه واجدین شرایط دریافت سبد کالا نظاره‌گر دیگران باشند.

بیگی نماینده مردم میاندوآب به وزیر دادگستری در خصوص علت عدم اجرای حکم قطعی و لازم‌الاجرای دادگاه انقلاب در شهرستان شاهین‌دژ از توابع آذربایجان غربی تذکر داد.

رحماندوست، جعفری، محبی، قادرمرزی، آریایی‌نژاد، بیرانوند، حسینیان، جوکار،‌باقری بنابی، طاهری، علی‌لو، بحرینی حیدری طیب و شهریاری نمایندگان تهران، بجنورد سنقر، قروه،‌ ملایر، ‌بروجرد، تهران، یزد، بناب، گرگان، شبستر، مشهد، کرمانشاه و زاهدان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند که چرا توزیع نامتوازن و بدون برنامه و صحیح سبد کالا به گونه‌ای در دهه فجر انجام می‌شود که عامل نارضایتی از نظام و آزار مردم و تجمعات اعتراض‌آمیز آنان را در پی داشته باشد.

هاشمی نماینده مردم سپیدان به رئیس‌جمهور در خصوص علت بی‌توجهی به نخبگان و مخترعین تذکر داد.

آلیا نماینده مردم تهران در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار اصلاح شیوه توزیع سبد کالا به مردم شد که طی دو روز گذشته نارضایتی بسیاری را به بار آورده، توصیه می‌شود به شیوه پرداخت عیدانه در سال گذشته عمل شود.

فیاضی نماینده نور و محمودآباد به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعلل وزارت راه در بحران برف اخیر غرب مازندران تذکر داد.

سلیمی نماینده مردم محلات به وزیر صنعت به علت عدم اختصاص سبد کالا و خیل کثیری از کشاورزان،‌ کارگران،‌روستائیان، نیروهای قراردادی و سایر اقشار نیازمند را متذکر شد.

سلطانی‌صبور نماینده مردم رزن در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار تسریع در تعیین تکلیف جرایم و سود وام‌های زلزله و مقاوم‌سازی شهرستان رزن شد.

فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد به وزیر کشور در مورد عدم تکاپوی امکانات شهرداری‌های حوزه‌های انتخابیه در برف‌های اخیر تذکر داد.

چهاردولی نماینده مردم ملایر به رئیس‌جمهور در خصوص علت عدم اختصاص سبد کالا به بخش عظیمی از کارگران و روستائیان تذکر داد.

موسوی و بشیری نمایندگان اهواز و پاکدشت در تذکری به وزرای اقتصاد و صنعت خواستار بازنگری و تجدیدنظر در نحوه توزیع سبد کالا به طوریکه همه اقشار مستضعف بتوانند سبد کالا دریافت کنند، شدند.

میرگلوبیات نماینده مردم ساوه به وزیر آموزش و پرورش در مورد عدم پرداخت حقوق و مزایای معلمان حق‌التدریس از چند ماه قبل تذکر داد.

طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر امور خارجه عنوان کرد: آیا پاسخ توهین گزینه نظامی، در ایام مذاکرات سیاسی را فرمانده سپاه باید به آمریکاییان بدهد یا جنابعالی؟ همچنین در تذکری به رئیس‌جمهور اظهار داشت که آیا مشکل توزیع سبد کلا منجر به وهن جمهوری اسلامی در انزار جهانی نمی‌شود.

طاهری و بذرپاش نمایندگان گرگان و تهران به وزیر خارجه در مورد پرهیز از تأئید هلوکاست که بهانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر علیه فلسطینیان شده است، تذکر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار