به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت حفاری شمال این شرکت از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپایی خارج شد، نمایندگان توتال فرانسه به ایران آمدند، شرکت نفت اسار هند میزان خرید نفت خود از ایران را 35 درصد افزایش داد و ... از جمله اخبار بین‌المللی هفته گذشته (12 تا 18 بهمن ماه 92) هستند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ طي هفته‌اي كه گذشت (12 تا 18 بهمن ماه 92)، اخبار مختلفي در خصوص اقتصاد ایران و جهان در سطح خبرگزاری‌های بين‌المللی منتشر شد كه در اين گزارش برخی از مهمترين آنها ذكر مي‌شود.

شرکت‌های "نفت روسیه" برای بازگشت به بخش انرژی ایران آماده‌اند

به گزارش پرس‌ تی‌وی، "وگیت الکپروف"، مدیر ارشد اجرایی شرکت نفتی "لوک اویل" در نشستی با مهدی سنائی سفیر ایران در روسیه، خواستار توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی شد
.

مدیر لوک اُویل نیز افزود: قراردادهای نفتی جدید ایران و روسیه می‌تواند سود خوبی عاید شرکت ملی نفت ایران و سرمایه‌گذاران کند.


صادرات "طلای ترکیه" در سال 2013 کاهش یافت / افزایش 98 درصدی واردات

به گزارش پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه، اين رقم در مقايسه با صادرات سال 2012 ميلادي اين کشور 0/04 درصد کاهش نشان مي‌دهد.

بر اساس اين گزارش، ترکيه سال 2013 ميلادي بيشترين صادرات کالا را به آلمان داشته است.

لازم به ذکر است، حجم واردات طلای ترکیه نیز معادل 98 درصد افزایش یافته و به حدود 15 میلیارد دلار رسیده است.


تولید نفت "اوپک" افزایش یافت / افزایش 50 هزار بشکه‌ای عرضه نفت "ایران" 

به گزارش رویترز، تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژانویه بالغ بر 29.94 بشکه در روز بوده که این میزان در ماه دسامبر 2013 روزانه 29.63 میلیون بشکه گزارش شد.

بر اساس این گزارش، در صورت افزایش تولید نفت عراق، لیبی و ایران، عرضه نفت اوپک نیز افزایش خواهد یافت.

کارشناسان معتقدند در صورت افزایش عرضه نفت اوپک در بازار، قیمت جهانی نفت نیز دچار تحول خواهد شد.



هیئت پاکستانی وارد ایران شد/ زمان دقیق تکمیل "خط لوله صلح" مشخص می‌شود؟

به گزارش نیشن، یک هیئت پاکستانی که اخیرا به تهران سفر کرده، قرار است در خصوص تعیین زمان جدید تکمیل پروژه خط لوله صلح با مقامات ایرانی دیدار کند.

 پیش از این و بر اساس توافقنامه‌ای که در سال 2009 میان دو کشور صورت گرفت، انتقال گاز از ایران به پاکستان باید تا 31 دسامبر 2014 آغاز می‌شد.


شرکت "حفاری شمال" از فهرست تحریم‌های اروپا خارج شد

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شرکت حفاری شمال، براساس رای شماره 33 / C377 / 2013 دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در تاریخ 12 نوامبر 2013 این شرکت از فهرست تحریم های اتحادیه اروپایی خارج شد.

در این دعوی که شرکت حفاری شمال علیه شورای اتحادیه اروپایی اقامه کرده است کلیه دادخواست‌ها و جلسه دادگاه به زبان اسپانیایی برگزار شد.

ورود نمایندگان "توتال فرانسه" به ایران

پس از انجام مذاکراتی بین بیژن زنگنه و کریستوف دوماژری مدیر عامل شرکت توتال فرانسه در حاشیه اجلاس داووی فرانسه، دور جدید مذاکرات نفتی ایران با نمایندگان توتال در تهران آغاز شد.

این مذاکرات در سطح کارشناسی و بین مدیران معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت و شرکت فرانسوی توتال صورت گرفت.



همکاری بانکی "ترکیه" با ایران در ابهام / پول "نفت ایران" در جیب هندی‌ها ماند

به گزارش پایگاه اینترنتی هندو بیزینس لاین، "نیهات زیبکچی"، وزیر تجارت ترکیه گفت: با وجود این که توافق هسته‌ای ژنو منجر به تعلیق تحریم‌ها علیه ایران شده اما ترکیه هنوز از سرگیری ارتباطات بانکی با ایران را مورد بررسی قرار نداده است
.

هند قبلا بخشی از پول نفت ایران را از طریق هالک بانک ترکیه پرداخت می‌کرد که با تشدید تحریم‌ها، این نحوه پرداخت از کار افتاد.


واردات نفت "اسار هند" از ایران 35 درصد افزایش یافت

به گزارش رویترز، شرکت نفت اسار هند که یکی از واردکنندگان اصلی نفت ایران محسوب می‌شود، میزان خرید نفت خود از ایران را در ماه دسامبر 2013 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی تا 35 درصد افزایش داد.

شرکت پالایشگاهی اسار در دسامبر سال 2013 روزانه 54 هزار و 200 بشکه نفت از ایران وارد کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار