صنعت گردشگری میان استان اردبیل و کشور ترکیه با افزایش گردشگر میان دو کشور توسعه می‌یابد.

"یحیی نقی‌زاده محجوب" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری 10 تا 14 بهمن در شهر استانبول ترکیه با حضور 71 شرکت از کشورهای مختلف برگزار شد.
 
وی افزود: از استان اردبیل در قالب یک هیئت گردشگری متشکل از مدیران هتلها، آژانسهای گردشگری، صفوف وابسته به گردشگری، شهردار اردبیل، معاون سرمایه‌گذاری و معاون صنایع دستی و تعدادی از اعضای شورای شهر سرعین در این نمایشگاه شرکت کردیم.
 
نقی زاده محجوب تصریح کرد: این سفر با مشارکت و حمایت اتاق بازرگانی استان اردبیل و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران به منظور بررسی و گسترش مبادلات تجاری و توسعه گردشگری بین استان اردبیل و کشور ترکیه صورت گرفته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهارداشت: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری ترکیه محل مناسبی برای دیدن آخرین وضعیت گردشگری کشورهای مختلف از نظر تجهیزات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و مباحث مختلف در حوزه گردشگری است.
 
وی افزود: در حاشیه نمایشگاه دیداری با سرکنسول ایران در استانبول و تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی و آژانس داران ترکیه داشتیم که در این جلسات علاوه بر معرفی توانمندی‌های ایران و استان اردبیل نحوه ورود و خروج گردشگران و تسهیلات ویژه‌ای که قرار است به گردشگری ترکیه‌ای اختصاص داده شود گفتگو شود.
 
نقی‌زاده محجوب تصریح کرد: دعوت رسمی از تعدادی از آژانس داران گردشگری و تور اپراتورهای مهم ترکیه انجام گرفته است و قرار شد سال آینده به ایران سفر کنند و از استان اردبیل و تعدادی از استانهای همجوار این استان بازدید کنند تا به صورت حضوری با توانمندی‌های صنعت گردشگری کشورمان آشنا شوند.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار