سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان گفت: براي دعوت از علي کريمي مشکلي ندارم و درهاي تيم ملي هميشه به روي وي باز است.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان امروز در يک برنامه راديويي پاسخ‌گوي سوالاتي بود.
 
کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه در این 29 روز باقیمانده تا جام جهانی چه باید بکنیم، افزود: من اعتقاد دارم هنوز هم می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم. قبول دارم که برنامه ما بهترین نبوده و اگر برنامه خودمان ر ا با کره جنوبی مقایسه کنیم متوجه خیلی از مسائل می‌شویم اما باز هم می‌توان امیدوار بود. اگر بخواهیم خودمان را با کره جنوبی مقایسه کنیم این تیم بعد از دیدار با ما 12 بازی انجام داد که  9تای آن با تیم‌های صعود کرده به جام جهانی بود. وقتی صحبت این موضوع به میان می‌آید و ما هنوز یک بازی تدارکاتی هم برگزار نکرده‌ایم متوجه می‌شویم که مشکل داریم اما اعتقاد داریم در این  129 روز باقی مانده می‌توان امیدها را زنده نگه داشت و می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.
 
کارلوس کی‌روش اظهار داشت: اگر دنبال راه حل هستیم باید خیلی سریع راه را پیدا کنیم و قدمی رو به جلو و جادویی برداریم؛ کاری مانند شعبده بازی دیوید کاپرفیلد باید انجام دهیم تا بتوانیم ایران و ایرانی را در جام‌جهانی حوشحال کنیم. قدم جادویی این است که محکم باشیم و تصمیمات هوشمند و درست در زمان مناسب بگیریم. دنبال معجزه بزرگ نیستیم، بلکه معجره ما برنامه‌ریزی درست است.
 

 
سرمربی تیم ملی گفت: واقعا به بازیکنانم اعتماد دارم و با یک برنامه مناسب و بازی‌های مناسب و ایجاد یک فضای خوب می‌توان این کار را انجام داد.
 
سرمربی تیم ملی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مهدی رحمتی در نهایت به اردوی تیم ملی ایران دعوت می‌شود یا خیر، اظهار کرد: من کسی بودم که همواره قدردانی فراوانی از زحمات رحمتی داشته و دارم. او احتمالا بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است. اما لازم است مطلبی را که پیش از این هم گفته بودم را تکرار کنم. برخی بازیکنان نگرشی اشتباه دارند که فکر می‌کنند لباس تیم ملی متعلق به آن‌هاست. چیزی که سعی کردم به بازیکنانم بگویم این است که قدر پیراهن و لباس مقدس ملی را بدانید و این لباس مال هیچ کس نیست. من هیچ گاه دستاوردها را فراموش نمی‌کنم. اما این مسئله، یک مسئله شخصی نیست.
 
او در پاسخ به این سوال که پس با این اوصاف رحمان احمدی و دانیل داوری دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی خواهند بود، گفت: بله، اما تا زمانی که لیست تیم ملی اعلام نشود و تا زمانی که به برزیل نرویم این سوال شما پاسخش مشخص نخواهد بود.
 
سرمربی تیم ملی همچنین درباره پیشنهاد آفریقای جنوبی گفت: این‌ها کاملا گمانه‌زنی رسانه‌هاست. من نمی‌توانم این پیشنهادها را تکذیب کنم و خوشحالم که این پیشنهادها به من داده می‌شود اما من ذهنم متمرکز بر روی جام جهانی و صعود ایران به مرحله دوم است. بعد از آن می‌توانم درباره این پیشنهادها فکر کنم.
 
کارلوس کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا علی کریمی هنوز شانس حضور در تیم ملی و بازی در جام جهانی را دارد یا نه گفت: درهای تیم ملی به روی کریمی باز است.
 
کی‌روش در ادامه در پاسخ به این سؤال که پتانسیل لیگ برتر فوتبال ایران را در چه اندازه‌ای می‌داند، گفت: از ابتدا هم می‌دانستم که پتانسیل بازیکنان ایرانی بسیار بالاست اما این پتانسیل مثل  این است که زیر درخت نارگیل نشسته و هیچ حرکتی انجام ندهی و این دقیقا می‌تواند مثل این موضوع باشد که به امید افتادن نارگیل زیر این درخت بنشینی. این نقطه نظر من درباره بازیکنان ایرانی است که نمی‌بینم حرکت رو به جلویی داشته باشند.
 

 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا رونالدو از کشفیات او بود یا نه، گفت: وقتی او 9 سالش بود ما او را به اسپورتینگ لیسبون آوردیم و وقتی به منچستر رفتم تلاش زیادی کردم تا او را به این تیم بیاورم و او در 18 سالگی به منچستر آمد. من در دو برهه با رونالدو کار کردم و امروز فکر می‌کنم پس از سالیان دراز همه جهان او را می‌شناسند.
 
کی‌روش عنوان کرد: اما ‌آیا فکر می‌کنی تمرین و نوع تمرین فیگو مثل رونالدو بود؟ پاسخ شما خیر است و تمرین این دو  کاملا متفاوت بود چون فوتبال هم در آن زمان متفاوت بود. پس برای رسیدن به موفقیت باید دایم خودمان را تغییر دهیم و به روز کنیم.
 
سرمربی سابق رئال مادرید همچنین در ارزیابی حریفان ایران در جام جهانی با بیان اینکه جام جهانی ایران مقابل نیجریه است، تاکید کرد: هر آنچه در توان داریم مقابل نیجریه خواهیم گذاشت. چون بازی اول‌مان مقابل این تیم است و باید تمام تلاش‌مان را بکنیم. وقتی قرعه‌کشی جام جهانی را دیدم گفتم تمام تمرکزمان را روی نیجریه بگذاریم و به همین دلیل برنامه اصلی‌مان را در محیطی چیدم که شبیه آفریقا باشد. به احتمال زیاد نقطه ضعف برنامه آماده‌سازی ما این است که بازیکنان زیادی نداریم که در لیگ‌های اروپایی حضور داشته باشند ولی این نقطه ضعف‌مان می‌تواند به نقطه قوت‌مان تبدیل شود، چون فوتبال امروز یک بازی گروهی است و چون 70 درصد بازیکنان‌مان در داخل کشور هستند، می‌توانیم آن‌ها را در زمان بیشتری در اختیار داشته باشیم و هماهنگ‌تر شویم. به همین خاطر عقلانی نیست راجع به قوانین فیفا در ایران صحبت کنیم.
 
کی‌روش گفت: بازیکنان نیجریه، آرژانتین و بوسنی در لیگ‌های انگلیس، ایتالیا، آلمان و اسپانیا بازی می‌کنند و ما بهترین بازیکنانمان با تمام احترامی که برایشان قائلم در کویت و قطر هستند. آیا اینها بازیکنان بدی هستند به هیچ وجه، چون تمام مربیانی که در دو سال و نیم اخیر به ایران آمده‌اند می‌گویند این بازیکنان پتانسیل خوبی دارند اما ناراحتم که آنها در این سطح بازی می‌کنند.
 
وی ادامه داد: پیغامی که برای فوتبال ایران دارم این است که به صورت خاضعانه و صادقانه می‌گویم باید تغییر را به وجود بیاوریم. اگر می‌خواهید با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنید باید همیشه خود را به روز کرده و رو به جلو باشید. اگر هر سال به طور مداوم لیگ‌تان را به صورت یکسان برگزار کنید تنها دستاوردش یک بیهودگی و درجا زدن است. وقتی در جام جهانی بازیکنانی وجود دارند که 10 تا 12 کیلومتر می‌دوند چگونه می‌توان آنها را با بازیکنان لیگی که 8 کیلومتر می‌دوند مقایسه کرد. بازیکنانی که در جام جهانی هستند سرعت، فیزیک و حتی از لحاظ ذهنی با ما متفاوت هستند و به خاطر همین موضوع می‌گویم که آماده‌تر باید به جام جهانی برویم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
تیم ملی بدبخت شد
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۹:۰۳ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
ما هم به نوبه خودمان از جادوگر عزیزمان می خواهیم که تیم ملی را در این اوضاع قاراش میش همراهی کند و از تجربه های ارزشمندش برای سربلندی ایران اسلامی مایه بگذارد.
کریمی دوستت داریم.
آخرین اخبار