تجاوزهای نظام بحرین به آزادی های رسانه ای روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اللؤلؤه ؛ تجاوزهای آل خلیفه به خبرنگاران و اصحاب رسانه را گزارشی که انجمن رسانه های بحرینی در زمینه تجاوز به حقوق اصحاب رسانه تهیه کرده است به اثبات می رساند. این گزارش با عنوان «تنگناهای آزادی بحرین» تنظیم شده است.

خبرنگار این شبکه گفت: به رغم بازداشت فعالان سیاسی و اصحاب رسانه ، صداهای آنها در کشورهای خلیج فارس و کشورهای مختلف جهان طنین انداز است. زیرا آنها خبرنگاران و اصحاب رسانه بحرین هستند که هزینه مطالبه آزادی و اصلاحات را پرداخته اند.

انجمن موسسات جامعه مدنی کشورهای خلیج فارس،  فیلمبردار بحرینی به نام «احمد الفردان» را به عنوان بارزترین شخصیتهای موثر در رسانه ها در سطح کشورهای خلیج فارس انتخاب کرده است .

این انجمن،  حرفه خبرنگاری و تصویربراری را از خطرناکترین حرفه ها دانست. زیرا اصحاب رسانه در معرض پیگردهای امنیتی و قضایی قرار دارند و احتمال بازداشت آنها و محروم شدن از این فعالیتها نیز وجود دارد .

این در حالی است که گزارش انجمن فعالیتهای رسانه ای بحرین از تجاوز مقامات امنیتی این کشور به حقوق خبرنگاران و تصویربرداران و همه اصحاب رسانه پرده برداشته است. موضوع بی احترامی به پادشاه بحرین اتهامی است که مقامات امنیتی بحرین همواره استفاده می کنند تا بهانه ای برای هدف قرار دادن اصحاب رسانه و فعالان اینترنتی در دست داشته باشند.

این انجمن همچنین تاکید کرد رسانه های مکتوب در بحرین در حالتی از مرگ بالینی قرار دارد. زیرا نظام آل خلیفه با هر گونه فعالیتی که منافعش را زیر سئوال ببرد مخالفت کرده و آن را سرکوب می کند.

شایان ذکر است بحرین شاهد تجاوزهای بی سابقه ای در زمینه حقوق اصحاب رسانه است به طوری که این اقدامات نظام بحرین زیر ذره بین سازمانهای حقوقی و بین المللی قرار گرفته است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: تجاوز ، بحرین ، رسانه ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار