وزیر امور خارجه کشورمان و نخست وزیر لبنان درباره مسایل مورد علاقه دو طرف در بخش روابط دوجانبه، تحولات منطقه و اوضاع بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه روز دوشنبه اعلام کرد، در دیدار "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان با "نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان که در حاشیه اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ انجام شد، وزیر اقتصاد لبنان نیز نخست وزیر این کشور را همراهی می‌کرد.
 
دراین دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان آخرین روند تحولات روابط دو جانبه تهران و بیروت و به ویژه سفر اخیر خود به منطقه را تشریح و بر تمایل قطعی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و تقویت روابط با لبنان تاکید کرد.
 
ظریف در این ملاقات آخرین تحولات مربوط به روند پیشرفت گفتگوهای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 و تسهیلات ایجاد شده در روند تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران و امکانات به وجود آمده برای بهره‌برداری در روابط اقتصادی با لبنان را یادآوری کرد.
 
"نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان با حمایت از روند گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 و گشایش‌های ایجاد شده در تحولات بین‌المللی در پرتو توافقات طرفین، فرصت‌های ایجاد شده در روابط اقتصادی دو کشور را عامل مهمی برای ارتقای منافع دو ملت دانست.
 
در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای و به ویژه اوضاع لبنان و بحران سوریه نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، گفتگو ، تلفونی ، نخست ، وزیر ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار