در چهارمين نشست کميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري استان فارس آخرين وضعيت 12 واحد توليدي و صنعتي بحراني استان فارس بررسي شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ در چهارمين نشست کميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري استان فارس آخرين وضعيت 12 واحد توليدي و صنعتي بحراني استان فارس بررسي شد.

در اين نشست که به رياست دادستان عمومي و انقلاب شيراز برگزار شد در ابتدا گزارشي از آخرين وضعيت واحدهاي توليدي و صنعتي استان فارس که بيش از اين در کميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري مطرح گرديده بود ارائه شد.

علي القاصي در اين نشست که با حضور مديران عامل بانک هاي استان فارس ، رئيس اتاق بازرگاني و صنعت معدن استان و مديران کل ثبت اسناد و بازرسي و مسئولان قضایی استان برگزار گرديد ضمن بررسي مشکلات اين واحدها بر ادامه فعاليت آنان در چرخه صنعت، توليد و تجارت استان تأکيد کرد.

دادستان عمومي و انقلاب شيراز و دبير کميته حمايت قضايي از سرمايه گذاري استان با اشاره به اين مطلب که اين 12 واحد توليدي و صنعتي زمينه اشتغال بيش از ده هزار نفر را به صورت مستقيم و غيرمستقيم در استان فراهم کرده اند تصريح کرد: مشکلات عمده اين واحدهاي توليدي بدهي هاي معوقه به بانک هاي استان و عدم توان بازپرداخت اقساط است.

وي در ادامه خواستار استمهال بانک هاي استان به اين واحدهاي توليدي و صنعتي شد.

حجت الاسلام و المسلمين اکبري رئيس دادگاه هاي عمومي و انقلاب شيراز نيز در جمع مديران بانک ها و مسئولين بخش صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به فرمايشات حضرت اميرالمؤمنين (ع) در عهدنامه مالک اشتر و تأکيد آن حضرت در رسيدگي به وضع تجار و کسبه و اهميت بهبود وضع اين قشر مبناي اقدامات اين کميته را ديني و الهي خواند.

وي ضمن تفکيک شدن مقصود افراد در دسترسي به منابع بانکي در نزد دستگاه قضايي تأکيد کرد: اين کميته حامي آن دسته از افرادي است که با بهره از سرمايه هاي بخش خصوصي و بهره گيري مفيد از منابع بانک ها زمينه شکوفايي اقتصادي استان و اشتغال زايي را فراهم نمايند.

رئيس دادگاههاي عمومي و انقلاب شيراز همچنين بر کمک و مساعدت بانک هاي استان و مبنا قراردادن رفع مشکلات و موانع بر سر راه توليد و اقتصاد استان تأکيد کرد.

در ادامه نشست مديران عامل و نمايندگان بانک هاي ملي، صادرات ، تجارت ، اقتصاد نوين ، سپه ، پاسارگاد و همچنين رئيس اتاق بازرگاني و صنعت و معدن استان به نمايندگي از بخش خصوصي به ارائه ديدگاه ها و برنامه هاي پيشنهادي در راستاي حمايت از بخش خصوصي و سرمايه گذاري در بخش صنعت، معدن و تجارت پرداختند.

دادستان عمومي و انقلاب شيراز بر تشکيل کارگروه مشترک سرمايه گذاران واحدهاي توليدي بحراني با حضور نمايندگان بانک هاي استان و نمايندگان دادگستري در اتاق بازرگاني استان تأکيد کرد و مقرر شد که یک کارگروه در اطاق بازرگانی با مشارکت سرمایه گذار و مدیرعامل شرکتها و واحدهای تولیدی، بانک عامل مربوطه و مدیرکل و مدیر اجرائیات ثبت اسناد و املاک استان و نماینده دادستان تشکیل گردد تا مشکلات هر واحد تولیدی به طور خاص بررسی و راهکارهای لازم جهت مشکلات و اقساط معوقه بانکی و بازپرداخت آنها ارائه شده و نتیجه به دبیرخانه کمیته حمایت از سرمایه گذاری استان فارس اعلام گردد.

همچنین در انتها تصميماتي در خصوص تجديد ارزيابي وثيقه هاي واحدهاي توليدي و صنعتي بحراني اتخاذ شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.