مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: استقلال فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سه دهه اخیر به عنوان مهمترین رویداد قرن معاصر به خودباوری و خوداتکایی نسل سوم انقلاب منجر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ صادق فرهمند امین در جشن فرهنگی سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل اظهار داشت: در حالی که بسیاری از شخصیت‌ها جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک رویداد بنیادین و معجزه قرن می‌دانند اما در این حرکت اصیل ابعاد فرهنگی و تحولی این حوزه بسیار برجسته و شاخص به نظر می‌رسد.

وی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی، سیاسی در عرصه بین‌المللی تأثیر عمیقی بر تحولات قدرت در منطقه گذاشته و این موازنه را به سود ملت‌های مستضعف و دولت‌های اسلامی تغییر داده است.

فرهمند امین خاطر نشان کرد: در این ایام کتابخانه‌های عمومی با برپایی نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری جلسات نقد کتاب، برگزاری مسابقات نقاشی در بین کودکان با موضوع انقلاب اسلامی و همچنین ارائه مشوق‌های رفاهی به اعضا کتابخانه‌ها و تزئین و آذین‌بندی سالن‌ها به استقبال بهار انقلاب می‌روند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه افزود: در کنار این برنامه‌ها تولید کتاب صوتی با موضوع انقلاب اسلامی در بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل، ارسال پاراگراف‌هایی از کتاب‌های با موضوع ایام انقلاب به ادارات و نیز برپایی نمایشگاه کتب و اقلام فرهنگی، مذهبی ولایت از برنامه‌های محوری این اداره کل است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، استقلال ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.