مدير عامل سازمان مرکزي تعاون روستايي گفت: اين سازمان به نمايندگي از وزارت جهاد کشاورزي از سال آينده خريد تضميني گندم را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش  گروه  اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  ؛ حسين صفايي در جلسه خبري امروز با اشاره به اينکه آيين نامه اجراي قانون طرح تمرکز وظايف توليد و تنظيم بازار محصولات کشاورزي در هيئت وزيران تصويب و به وزارت جهاد کشاورزي ابلاغ شده است ، افزود : گندم کشاورزان از سال ‌آينده با قيمت تضميني هر کيلوگرم 1050 تومان خريداري مي شود.

وي گفت: از دو ماه پيش ، ستاد خريد گندم در سازمان مرکزي تعاون روستايي تشکيل شده و بر اساس بانک اطلاعاتي موجود که از سه سال گذشته در اين سازمان موجود بوده است خريد تضميني گندم انجام خواهد شد.

رئيس هيئت مديره سازمان مرکزي تعاون روستايي افزود : در سه سال گذشته که وظيفه خريد تضميني محصولات به ويژه گندم بر عهده اين سازمان بود ؛ 2280 مرکز خريد گندم در مناطق مختلف کشور براي کوتاه کردن مسافت و تسهيل در ارائه خدمات به گندمکاران ايجاد شده بود که از سال آينده اين مراکز براي خريد فعال مي شود.

صفايي گفت: بر اساس اطلاعاتي که از گندمکاران داريم حدود هزار نقطه ديگر نيز براي خريد گندم از کشاورزان ايجاد مي شود و اگر نياز باشد نقاط جديد ديگري نيز پيش بيني مي شود.
وي افزود : پول گندم کشاورزان هم در کوتاه ترين زمان پس از خريد گندم به حساب واريز خواهد شد.

مدير عامل سازمان مرکزي تعاون روستايي پيش بيني کرد سال آينده حدود 10 ميليون تن گندم از کشاورزان به صورت تضميني خريداري شود.
صفايي گفت: بانک عامل براي خريد تضميني گندم در سال 93 نيز به زودي انتخاب و معرفي خواهد شد.

وي همچنين از خريد تضميني ذرت و دانه هاي روغني در سال 93 خبر داد و افزود: ذرت با قيمت هر کيلوگرم 870 تومان و دانه هاي روغني نيز با افزايش 80 درصدي قيمت به صورت تضميني خريداري خواهد شد.

صفايي گفت : از اين پس قيمت خريد تضميني محصولات راهبردي کشاورزي به منظور اجراي دقيق الگوي کشت و ايجاد آرامش و آسايش براي کشاورزان در پايان شهريور هر سال اعلام خواهد شد.
صفايي افزود : با اجراي اين قانون ، کشاورزان پيش از آغاز فصل کشت براي توليد خود تصميم مي گيرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار