همزمان با سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سامانه مدیریت داده های انرژی در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد به بهره برداری رسید.

مدیر انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در این خصوص گفت: این سامانه برای نخستین بار در سطح شرکت های پالایشی گاز کشور و از جمله پالایشگاه گاز خانگیران به طور رسمی به بهره برداری رسید.

کوروش سطوتی اظهارداشت: با بهره برداری از این سامانه، کلیه اطلاعات حوزه مدیریت انرژی در بخش صنعتی و در سه سطح پالایشگاه، واحدهای عملیاتی و تجهیزات به صورت مکانیزه قابل مدیریت، پایش، ارزیابی و اصلاح خواهد بود.

وی اضافه کرد: از این پس کلیه اطلاعات مرتبط با حوزه مدیریت انرژی توسط مدیران مربوطه در ستاد شرکت ملی گاز ایران در تهران نیز قابل رویت و مدیریت می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه توسط مدیریت پژوهش و فناوری ستاد شرکت ملی گاز ایران و با همکاری مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید در سطح پالایشگاه های گاز کشور استقرار و به مرحله اجرا رسیده است.

سطوتی، مجری پروژه مذکور را دانشگاه تهران اعلام کرد و گفت: این پروژه طی مدت زمان 18 ماه به مرحله اجرایی رسید.

مدیر انرژی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد خاطر نشان کرد: با توجه به قانون اصلاح الگوی مصرف ابلاغی سال 1389، شرکت های پالایش گاز موظف به ممیزی انرژی هر سه سال یکبار می باشند که با استقرار سامانه مذکور امکان پایش و ممیزی هر 15 روز یکبار در سطوح مختلف انرژی فراهم گردیده است.

سطوتی تاکید کرد: ساختار ایجاد شده امکان تعریف پروژه های بهبود در حوزه انرژی را نیز فراهم

می نماید.

گفتنی است: در حال حاضر این پالایشگاه شش استان حوزه شمال و شرق کشور شامل خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و بخشی از استان سمنان را تحت پوشش گاز رسانی دارد./ش ک


برچسب ها: سامانه ، مدیریت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.