معاون طرح و برنامه ریزی و بودجه وزیر دفاع با اشاره به اهمیت صنعت باطری برای حوزه دفاعی و باطری‌های حساسی که در بخش نظامی و دومنظوره استفاده می‌شود، گفت: این موضوع کمک بسیاری به صنعت دفاعی کشور و صنعت حساس هایتک می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ابراهیم محمودزاده معاون طرح و برنامه‌ریزی و بودجه وزیر دفاع در حاشیه دومین همایش ملی "باطری ایران" در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره اهمیت صنعت باطری برای حوزه دفاعی اظهار داشت: ما در مجموعه دفاعی مجموعه‌ای به نام صباباطری یا باطری توان که دارای برند جدایی است، داریم.  
 
وی افزود: این کار به منظور این است که بتوانیم باطری‌های حساسی که در بخش نظامی و دومنظوره و نیز برای توجیه اقتصادی داشتن در کشور بکار رود، تولید کنیم.  
 
محمودزاده تصریح کرد: در برنامه چهارساله صنعت ما نزدیک به چند 10 برابر ظرفیت‌های بخش نظامی و دومنظوره که باطری‌های گرانقیمت و توجیه‌های اقتصادی خوبی برای کارکردن دارد، را باید افزایش دهیم.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر (ع) گفت: صنعت باطری ما برای چهار سال آینده خود با سبد جدیدی که برای خود بازتعریف کرده، باید به ۴ تا ۵ برابر ظرفیت درآمدی موجود برسد.  
 
وی افزود: از این منظر کاهش بوروکراسی و نیروی انسانی و افزایش درآمد از محورهای درآمدساز را پیش بینی کردیم که این کمک بسیاری به صنعت دفاعی کشور و صنعت حساس و هایتک کشور خواهد داشت.  
 
محمودزاده اظهار داشت: صنعت هایتک ما مانند صنایع مربوط به موبایل و صنایع مخابراتی و الکترونیکی و غیره نیاز به باطری‌های با ارزش افزوده بالا دارد که نیاز به تولید آن در کشور است و در حال حاضر تولید نمی‌شود.  
 
معاون طرح و برنامه ریزی و بودجه وزیر دفاع در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری دومین همایش ملی باطری ایران، گفت: موضوع اصلی در اینجا بازار داخلی و صادرات باطری است تا راهکارهای اشباع بازار داخلی از محصولات و نیز قرارگرفتن سبد محصول باطری بر روی موضوعات حساستر و باطری‌هایی که از تکنولوژی بالاتری برخوردار هستند، برای نیازهای صنعتی و مصرفی کشور تولید کنیم.  
 
وی افزود: به نظر می‌آید وارد مرحله‌ای از یک بلوغ در این صنعت شده‌ایم و باید آن را در سطح بین المللی ببینیم.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر (ع) اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد، دولت، صنعت و دانشگاه باید برای صنعت باطری زمینه‌هایی را در کشور فراهم کنند و این آمادگی برای صنعتگران این عرصه فراهم است تا بر روی موضوع صادرات و بین المللی شدن این صنعت بیشتر از گذشته کار کنیم.  
 
محمودزاده تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه نرخ ارز به خصوص باتوجه به تفاوت قیمت فراوانی که داشته، فضا را برای توجیه اقتصادی شدن بازار صادراتی باطری ساز‌ها فراهم کرده است.  
 
معاون طرح و برنامه ریزی و بودجه وزیر دفاع گفت: زمانی آرزو می‌کردیم نرخ ارز برای صادرات از ۱۰۰۰ تومان به ۱۴۰۰ تومان کشیده شود و امروز به ۲۵۰۰ یا ۲۶۰۰ تومان حداقل و حداکثر تا ۳۰۰۰ تومان کشیده شده و از طرف دیگر ظرفیت باطری در صنعت کشور به نحو شایسته‌ای در یک سطح بزرگ رشد کرده است.  
 
وی خاطرنشان کرد: اگر ما برای فعالان این عرصه یک تقویت آئین نامه‌ای، مقرراتی و تشویقی و مقداری نرخ‌های ارزان پول در صنعت تولید و مشوق‌های صادراتی که امروز در حال فراهم شدن است داشته باشیم، صنعت باطری ما می‌تواند به عنوان یک بخش بزرگ و یکی از مزیت‌های رقابتی ایران در بیرون از کشور مطرح شود.  
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: معاون ، طرح ، برنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار